Fem i familjen

Alla inlägg under september 2009

Av Andersson - 27 september 2009 00:25

men inte har bloggat på evigheter känns det som och nu är jag allt för trött...


ska se om jag kan skriva en snutt imorrn och lägga in lite bilder på mina goa barn!!


Nu ska jag krypa isäng och maken min kommer nog indimpandes här hemma om bara ett litet tag...


gonatt

Av Andersson - 18 september 2009 08:06

HAr nämligen en del bilder som inte avslöjar några ansikten och de kan jag ju visa!


Så varsågoda och njut!


Brudbukett och hand innan ringen satts på fingret.  

Brudens bukett och hand med endast en ring på!


Det magiska ögonblicket! Ni är nu man och fru.  

Det magiska ögonblicket!! ni är nu man och hustru...


Bukett och hand med vigselring på!  

Bukett och hand med TVÅ ringar på! LYCKA!


Här ser ni den vackra klänningen som bruden hade på sig!  

Den vackra klänningen.


på återseende allihopa!

Av Andersson - 16 september 2009 16:21

Kanske nån mer som vill ge sig på det?


hur mycket bordnörd är jag??


tryck på länken och kolla läget!


http://www.barnensbokklubb.se/bbk2/boknordstestet/blog.swf?p=1,1,6,3,3,1,1,54,Malin

Av Andersson - 14 september 2009 21:13

Har ingen motivation att skriva nåt här just nu... För jag vet inte vad jag ska skriva om.. Finns så mycket...


jag hade iaf en härlig lördag på ett mycket fint bröllop, brudparet hade valt att vigas utomhus vid en liten sjö, det var vackert och enkelt och deras två flickor var såå söta brudnäbbar!


Tuva har fått sin första tand och hon sitter allt stadigare, men det är inte så kul när man kan krypa omkring och undersöka allt möjligt istället. SKOR tillexempel! Hon var hos morfar i lördags och hade det bra. Men mammig som hon är den lilla hoppan, så gallskrek hon direkt när vi kom och jag satte henne på golvet. mormor var där en sväng oxå ville snooza på sitt barnbarn, men inte heller hon funkade. jag ammade lite och sedan fick hon skrika en stund hos morfar för jag skulle fixa iordning mig för bröllopet. Tog henne en stund till sedan och gosade och gav henne napp och gosedjur och sa att hon é nog väldigt trött, så när vi åkte satte morfar henne  vagnen och hon var nöjd och glad! Hon hade vaknat var tredje timme på natten, vilket hon gör hemma oxå Rynkar på näsan. när vi kom på förmiddagen så satt hon nöjd och glad bredvid morfar i soffan och kolla tv och käka majskrok! Ing-Marie stackarn var nog inte så pigg när hon skulle till jobbet på söndagmorgonen efter en sån tuva-natt, men det gick nog vägen. TACK för hjälpen!! Tack oxå till farfar och Sollan som hade de stora vildarna här hemma, de var nöjda och glada!


nu blir det godnatt!



Av Andersson - 9 september 2009 22:33

...för idag reste hon (Tuva) sig upp till stående, HELT SJÄLV. Ja hon hade en stol att hålla i, lokes tripptrapp, och en mamma alldeles bakom om hon skulle tappa balansen eller nåt. Men inte då, hon var bara glad och log glatt. Jädra unge, jag tyckte Loke var snabb och tidig men denna lilla skruttan är no än mer försigkommen, det kommer bli många bulor och blåtiror här ska ni se...


Inte får embla och Loke ha leksakerna för sig själva heller. nu får de leka på övervåningen om de vill vara ifred, för hon kryper raskt genom ett helt rum och trösklar är inget hinder. Och sitter hon i gåstolen, ja då går det än snabbare och den tar ju lite plats oxå och puttar och förstör när man leker med något. Inte lätt att vara storasyskon alltid men det ska nog gå bra.


Sov gott  på er alla

Av Andersson - 6 september 2009 16:40

För Tuva kryper! fem och en halv månad gammal har hon brått fram! Började med att hopp - åla på nåt konstigt vis. Ställde sig på alla fyra och gungade för att sedan hoppa in knäna under sig och ner på mage och så kom hon framåt en liten bit. Men de sista dagarna har hon kämpat med att flytta händerna på riktigt som man gör när man kryper och det går bra. Hon tar sig fram snabbt och snabbare lär det gå när hon får in riktigt bra teknik. NU väntar vi bara på att hon ska hitta balansen ordentligt när hon sitter. Det kommer väl tids nog det oxå.


På lördag ska vi på bröllop! kul! och jag har fått frågan om jag vill fota under vigseln och sedan när alla går in i bygdegården och även under festen kommer jag föreviga! De ska fotograferas av riktig fotograf innan på dagen men jag blev ändå superglad över att bli tillfrågad!!! Det var längesedan vi var på fest utan barn så jag längtar!!! Ska bli sååå skoj!!!


nu är det snart dax att hämta embla som är på barnkalas. skönt att hon åter har insett  att det går bra att vara hos kompisar och leka utan mamma och pappa. Och innan idag skrev hon sitt allra första brev HELT själv! såg i sin bamsetidning att där var killar och tjejer som sökte brevvänner och valde ut en kille som är 6 år och bor i linköping. Skrev ett brev till honom och har postat det, nu håller vi tummarna på att han kommer att svara på just emblas brev!! Hon var stolt som en tupp över att ha kunnat skriva själv och jag likaså. Stor tjej é hon som insett värdet av att kunna använda bokstäverna och skriva och försöker oxå läsa en del!


Förkylningarna har drabbat oss och näsan rinner lite på loke och tuva, embla är tät och hostar lite på mornarna, vi vill att det ska stanna vid detta och vända åt det friska hållet igen!


på återseende 

Av Andersson - 4 september 2009 21:54

men jag bjuder på lite blandade bilder. 


jag och en drink som jag blandade när jag var på möhippa förra lördagen, tangentbordet i trasigt skick, tuva som badar, emblas första skoldag.


Trevlig helg på er alla

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards