Fem i familjen

Alla inlägg under augusti 2010

Av Andersson - 26 augusti 2010 23:24

to spend here...


Inte en sekund över, som heltidsarbetande trebarnsmor finns ingen tid över till datorn... Jo det finns det säkert men eftersom vi vill få ordning i vårt nya hem så prioriterar vi bort datoranvändandet och tv tittandet. knappt att barnen har titta på tv heller sen vi flyttade hit. ett stort plus! men vart tog våra kvällsrutiner vägen, med sänggående efter kvällsbolibompa?!? jaja, allt går väl att lösa på ett eller annat vis!


Igår firade vi vår fyraåring med kalas! Han var väldigt ivrig på att öppna paket! Knappt att han hade tid att säga hej när gästerna kom. dagen avlöpte väl och Loke var nöjd med allt.


Nån gång i framtiden kanske jag kan få in lite bilder här från hans dag, men idag bjuder jag på två bilder från min goa systers stora dag. dock inte på henne, men på oss och vår fina dotter som var brudnäbb (jag har inte frågat om jag får lägga ut bilderna, därför blir det bara på oss)


   

Översta våningen på bröllopstårtan bjuder jag oxå på!


  

Av Andersson - 5 augusti 2010 07:01

Men än återstår mycket arbete :-)


Det mesta som vi ska ha är hitflyttat och det står lådor, plastbackar och påsar lite varstans med saker som ska packas upp... Det mest nödvändiga har blivit uppackat, så som vardagsporslinet, köksverktyg, kläder och lite leksaker. sen får det tas lite pö om pö.


Det är ju ganska mycket annat denna vecka oxå, jag började jobba i måndags och det känns bra, men jag får ju inte gjort så mycket hemma, och inte Åke heller på det viset, med all tre barnen hemma. fast jag ser ju förändringarna som skett från det jag åker på morgonen tills jag kommer hem på kvällen, så en del blir ju gjort! Sen har Embla börjat på sommarridskola denna vecka med. Tisdag - fredag, en timme om dagen och hon tycker det är skoj! Så gifter ju syrran sig på lördag, så det finns lite och fixa med till det oxå. Jag skulle behöva klippa mig, så hade jag en dröm om att fixa naglarna, men det får vara :-( HINNER INTE...


Idag blev bredbandet inkopplat, det tog mer än en vecka denna gången att få det flyttat. Men nu är det klart, så kanske kan det komma lite uppdateringar då och då. Vi får se vad tiden har att erbjuda!


Nu ska jag borsta tänderna och håret och dra till jobbet.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards