Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

vintern närmar sig

Av Andersson - 12 november 2013 00:02

å det tycker jag är härligt! Det har varit en ljuvlig höst med mycket färger och sköna dagar, men vintern är go den oxå! Hoppas på mycket snö, eller ja, mycket behöver det inte vara men det är ett plus. Jag hoppas på snö som ligger kvar och ett vintrigt landskap! inget slask och grått och trist...


Dagarna bara flyger iväg, jag gosar och umgås med mina barn så mycket jag kan. Men vissa veckor (som förra) så känner de oxå av att det är mycket. Då hade jag möten med jobbet två kvällar = barnvakt och sent sänggående = trötta barn dagen efter. Så har barnen sina aktivteter som ska göras, då kan det kännas som om man inte har varit hemma på länge. Skönt när fredagen kommer och bara vara. Fredagsmys med godingarna och grönskasstavar och dip! Det går hem, i mängder, chipsen var kvar medan en hel gurka, 1,5 paprika och ett gäng morötter tog slut :-) mums!! När småpluttarna somnat kommer den bästa stunden, att få vara med bara Embla och kunna prata ostört. Hon har så mycket att berätta! Min stora, lilla tjej, jag missar mycket vardagsgrejer med dig... men imorgon ska jag följa med dig till skolan!! ska bli kul och spännande och få en inblick i din vardag och dina nya kompisar! Få ett ansikte på dem du pratar om! 



Igår hade Loke sitt första innebandysammandrag, å det bestod av inte mindre än FEM matcher.. En heldag i idrottshall, sämre kan man ju ha det... Såg väl inte fram emot det så jättemycket (särsklit inte efter att ha varit på kalas kvällen innan och barnen isäng alldeles väldigt sent och väckas tidigt en söndag) men det gick över förväntan med alla tre! Loke hade fullt upp, e glad att han hade tid att komma och äta med oss. Tuva lekte massor med en lillasyster till en av Lokes kompisar och Embla fördrev tiden bra. Lite telefon, lite ner på golvet och lira innebandy med grabbarna och lite prata. Och jag hade mycket trevligt sällskap av mamman till Lokes kompis. Så tiden gick fort och jag måste erkänna att jag tittade inte hela tiden på matcherna (hade ju allt för trevligt sällskap :-) men jag såg när Loke gjorde mål!! och jag såg honom rädda flera skott när han stod i mål. Han var mycket nöjd med sin dag! och jag med! Så vi är laddade för nästa sammandrag om några veckor :-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards