Fem i familjen

Alla inlägg under mars 2014

Av Andersson - 16 mars 2014 19:41

åså försvann ytterligare ett påbörjat inlägg :-( Varför loggar den ut mig...



det har varit en strålande vacker dag i Stötens backar, dock lite jobbig start... 

Vi var uppe med tuppen strax efter 6 och redo att möta backarna strax innan 9. Vi väntade vid transportliften som skulle öppna kl.9 för att ta oss till de riktiga backarna. Vi var inte ensamma som väntade, men den startade inte :-( framåt tjugo över kom den igång.. Typiskt när vi för en gång skull var ute i god tid och ville ge oss ut. men men inte mycket att göra åt.. Embla och Loke kom iväg och skulle vänta på mig och Tuva i slutet på den låååånga transportliften.. det gick inge bra.. Jag på bräda och tuva på skidor (som inte åkt särskilt mycket alls) tänkte att det blir inte så svårt att ha henne framför mig med brädan mellan hennes ben. Kunde kanske gått om inte liften gått så fort och jag inte riktigt fick till balansen direkt.. Provade att lyfta henne istället och då kom vi ganska långt, men jäklar vad tungt det var, provade att ställa ner henne och vips så föll vi igen med resultat att Tuva blev ledsen och inte skulle åka mer :-( blev nog rädd och slog sig lite då vi välte så att jag ramlade över henne. Kommer ha så snygga blåmärken på mitt lår... Vi gled ner igen och jag ringde på de andra som åker skidor så att nån av dem kunde komma och ta tuva i liften. De var nästan klara. Under tiden så fick Tuva prova själv och det gick kanon och jag åkte efter henne! Vi kom långt, men hon ramlade på en bro över bilvägen. så klockan 10 var vi fortfarande inte ute i backen..Vi gick hem och tog bilen istället. De som drabbades värst av detta var Loke och Embla som fick stå o vänta i en hel evighet på oss. 


Men sen har det flutit på, Tuva har åkt litegrann ibacken och lift själv. Jag har åkt lite med Embla och Loke och de har åkt med de andra oxå och Jag har lekt med Tuva. Solen har strålat och det har vart mestadels glada miner och en del skratt. 


ikväll var jag och hyrde skidor så att jag kan åka ordentligt med Tuva, längtar tills hon oxå åker bra själv som de andra så jag kan nyttja mina bräda fullt ut, men men det hinns la med. Nu är fokus på att Tuva ska gilla det lika mycket som oss andra och lära sig! Imorgon börjar hon skidskola! 


Hoppas på att vi kommer ut lika tidigt imorgon, för backarna har varit suveräna, kanonbra glid och inte mycket folk. Lagom temeratur utan det blir moddigt. Nu är det semester!! Och riktig vinter som jag älskar!!


Men jag gillar våren oxå och den finns där hemma, kolla bara på dessa underbara bilder som kommit in i min telefon idag :-)

   

Så söta kalvar!!

 


Å vårblomster :-)

Det kan inte bli så mycket bättre. Trivs mycket bra med att ha stora delar av min underbara familj runt mig, mina barn och syskon och mamma och 'pappa'. Och någon därhemma som tycker mycket om mig <3



Av Andersson - 14 mars 2014 18:24

och vi e redo!


Nästan helt klara för skidresan!! Ska bli så skönt :-)


Embla har spa med Tuva och Loke e på disco, sen ska vi åka och äta hos Jonas, gött och slippa laga käk så här kvällen innan man ska iväg.. Bara röja av lite i köket så att det är rent och trevligt att komma hem igen sen och fint när djurvakten tar hand om de små liven! 


Tog ledigt idag, det var tur det, annars hade jag nog packat halva natten, inget som jag såg framemot...


Igår var jag på Pedagogen i GBG, andra kursdagen i systematiskt kvalitetsarbete. Mycket intressant! 


Lite kärlek till er alla därute!

 

Detta satt på dörren på jobbet på alla hjärtans dag!

 

Å barnen fick göra lite hjärtan i saltdeg!

 

Å jag fick vackra rosor!


På återseende med lite skidbilder under veckan som kommer :-)



Av Andersson - 9 mars 2014 17:19

..eller inte...


Det var tanken iaf, och jo jag har pluggat lite, fått skrivit ihop min inlämning och läst lite grann, men hade kunnat läsa mer. Motivationen saknas dock.. Så kan det vara. Det finns så mycket annat som lockar, som att bara vara och njuta av solen och våren och blommorna! får ta och disciplinera mig lite mer...

   

Här kan ni se hur det exploderar i rabatten! Det är bara nån vecka mellan bilderna och det blommar på för fullt, snart kommer nån form av hyacint, jag såg knopparna där ner mellan bladen. Igår satt jag ute och läste en liten stund, vad jag älskar solens värmande strålar, de piggar verkligen upp!!!

 

Solen lyser mot mig där bakom silon..

 

Å här sitter jag i jobbarbrallorna utanför lagården och bara njuter av solen och av livet! Känner mig lyckligt lottad! 


Jag tycker det är jätteroligt att vara med ute i lagården och syssla, och hos grisarna också. Jag vet inte så mycket vad jag ska göra men lite kan jag hjälpa till iaf, annars så bara är jag där! 

Igår hjälpte jag iaf till med att mata kalvarna, de är så söta - vilket Embla också tycker, hon har sett ut en och döpt den och ska göra den tam säger hon! Synd bara att hon träffar den så lite.. 

 

mmm mjölk!!

 

att stå kors och tvärs gör väl inget tycker jag, de äter ju. Jonas bara skrattade åt mig, de måste ju lära sig det 'rätta' sättet.. Hihi men vad gör det??

Embla kollar in mjölkningen!


Idag blev det en Promenad med en vän på förmiddagen, skönt med frisk luft och lite samtal! Dock varit trött idag, så jag sov faktiskt en sväng i eftermiddag. Ikväll kommer barnen hem igen, då blir det lite liv och rörelse i stugan igen! Och om en vecka är vi på plats i Stöten! längtar, särskilt som Jonas åkte upp till Kläppen idag och just nu är ute åker skidor! 

Me like snö!!!! 


Bjuder på lite mer bilder...

 

från min och emblas helg i GBG, vi provad likadana skor, köpte dem dock inte..

Provade en hel hög klänningar inför den färgglada festen

 

den röda köpte jag men inte denna blå, embla agerade fotograf på 18!! klänningar, jag köpte fyra!

 


Mäktig känsla och väldigt effektfullt med ficklampor på mobilen som mysfaktor :-)

Loke inspireras av sina kompisar och samlar på fotbollsbilder, pratar om fotbollsspelare och har nu en del plancher på sitt rum. bla en Zlatan i full storlek.. precis bredvid sängen...

 


söndagsmys med barnen för ett par veckor sedan..

 


Å detta kom i brevlådan i januari, snacka om att jag är sååå sugen, men jag vet inte hur jag skulle kunna få till det rent praktiskt..

 

men det hade vart jäkligt kul, en utmaning! Jag har faktiskt tänkt tanken många gånger, vi får väl se i framtiden.. INgen som vet..


Nu ska jag ta tag i disken och dammsuga lite...



Av Andersson - 3 mars 2014 14:34

när det inte funkar här på bloggen...


Tredje gången med samma inlägg och nu orkar jag inte skriva om det :-(


Trist.. Men vi mår bra och njuter av livet iaf :-)


Bjuder på ett par bilder på mig och Jonas, vi var på fest i lördags med temat färgglatt och vi matchade varandra fint!

     

    


syrran och hennes Mathias matchade oxå fint!

 


Ikväll dags för underbart jobbig Yoga, bra för kropp och själ!!


Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards