Fem i familjen

Alla inlägg under september 2010

Av Andersson - 18 september 2010 18:58


Så här ser den ut. Kan säg att den inte riktikt gör sig till rätta så här på lånad bild, men en sån här blev det i svart tyg med samma mönster. Till detta blev det två fåtöljer i lila och två fotpallar, en lila och en svart. De var så sköna att sitta i så den lätt vann matchen mot alla andra vi tittat på och provsuttit. Hade tänkt oss en svart skinnsoffa av nåt slag, för det är lättare att hålla rent och torka av med tre barn i huset. Men vi kunde bara inte låta bli när vi fann denna.


Så nu ska vi hitta en mer passande tapet till fondväggen  i tvrummet, än den nuvarande som har röda inslag. får bli en med lila istället. ÄLSKA LILA!!!


Vi får vänta ca 6 veckor på soffan och fåtöljerna, men det får väl gå...


Ikväll har vi ätit planka, hemgjord! Syrran skulle göra det igår och jag blev inspirerad :-) Det var gott och inte alls särskilt krångligt! Bilder kommer!


PÅ återseende

Av Andersson - 18 september 2010 09:15

Det är ganska många nu som är nyfikna på vårt hus, så jag måste ta mig i kragen och fota lite och lägga in! Kanske i eftermiddag, just nu så är vi på soffjakt, har vart runt på lite olika ställen och ska iväg nu på förmiddagen och kolla lite mer.


Ska oxå köpa delar till att göra en bokhylla för alla våra böcker.


på återseende.

Av Andersson - 15 september 2010 23:50

Ja det verkligen bara fullkomligt vräker ner utanför emellanåt och blåser på det!


Mysigt, men lite ruggigt.. Får nog höja värmen ett snäpp.


Nu är inskolningar och dylikt klart och snart har två veckor med tidiga morrnar tagit sin ände. Det har gått utomordentligt bra måste jag säg, trots lite halvstress ibland. Barnen har gått bra att väcka, få på kläder, och lämna. Det svåra é väl att jag ska få i mig frukost, det serveras ingen frukost på mitt nya jobb, det harju vart så skönt innan att veta att man kunde käka på jobbet om man inte hann det hemma. JAg får la stiga upp lite tidigare ändå, men jag vill ju orka med kvällarna oxå...


Idag e jag uppe allt för länge... Igår natt vaknade tuva och bökade runt till kl. 01.30 Hon var inte ledsen eller arg, men VAKEN och inte still i sängen. jobbigt, för då ville jag sova. Idag har jag helt självmant valt att sitta uppe vi datorn, för det hinner jag aldrig med nuförtiden:-(


Får se om det blir bättre med det oxå tids nog!


Embla säljer jultidningar i år om någon känner sig sugen på att handla lite ;-) så hör av er!


Måste oxå säga att jag med glädje kollade statistiken på min blogg! Det är inte många som läser (har aldrig varit) men det är trogen skara jag har som é inne och kollar läget, trots att jag är så dålig på att uppdatera...

TACK!!! Ska försöka bättra mig!!!


Sov gott på er!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards