Fem i familjen

Alla inlägg under april 2010

Av Andersson - 26 april 2010 21:44

Idag har det varit ljuvligt! Jag har varit trött på den isande kalla vinden som blåser nästan jämt. Men idag var det ju ljumma vindar, då gör det mig inte så mycket att det blåser lite...


Lägenheten börjar arta sig, har möblat lite fram och tillbaks och gardiner har kommit upp och rullgardiner inhandlats! ett par garderober till, sen så ska vi nog ha fått ordning på alla skor och kläder som dräller omkring här oxå :-)

Ja just det ja, en soffa kan ju vara bra tids nog ! Kanske ska ta och låna eran så länge mamma?!


Embla har gått en vecka i skolan nu och det funkar oerhört bra, lärarinnan säger att hon har smält in i klassen snabbt och lätt och jag upplever att hon har blivit mer harmonisk och tillfreds bara på denna veckan som gått. Inte lika arg/ledsen/besviken eller vad hon nu har varit. Och här redan varit kompisar och lekt, KUL!


Loke, Tuva och jag var på förälder/barn gruppen i församlingshemmet här i Tvååker förra veckan. tänkte att det kunde vara trevligt för oss alla tre, vi är ju faktiskt nyinflyttade även om jag bott större delen av mitt liv här. Där var inte så mycket folk som det tydligen har varit innan, men det var gemytligt och trevligt. En pojk som var jämngammal med Loke, kan ju hoppas att de hittar varandra lite grann. Mamman var väldigt trevlig att prata med! Och så ett gäng lite mindre, ett par tre månader äldre än Tuva. Imorrn ska vi gå dit igen!


Nu ska jag nana, i slutet på veckan kopplas bredbandet in här (var lite seg med att anmäla flytt så därför har det dröjt) men sen så ska jag väl kunna bli lite mer regelbunden i mitt bloggande igen!


Godnatt på er alla

Av Andersson - 17 april 2010 11:25

för imornn är det åter visning av vårt  hus och jag känner noll motivation. Det kommer ju typ noll ändå??? Egentligen borde det vara lättstädat nu eftersom vi harflyttat en hel massa saker och bara lämnat det som vi anser oss inte behöva. Men under flytten så har vi liksom bara lagt ur saker på golvet här och var som ska vara kvar/slängas. Så det är en del pill ändå:(


På måndag börjar Embla skolan i Tvååker, mycket spännande! Jag tror att hon längtar lite, men vill inte visa det utan är mest arg över att vi flyttat, att hon inte kan leka med sina kompisar i Björketorp, att vi inte haft nåt utflyttningskalas än mm mm. Det är inte lätt alltid. Kan undra hur det blir att henne som tonåring???


Vi har ännu inte flyttat över telefon och bredband mm till lägenheten, därför är det ont om inlägg här. Men tids nog, när allt börjar ordna sig och vi kommit iordning så ska det nog bli mer igen, för det är ganska trevligt att skriva av sig lite och kunna gå tillbax och kolla när sker och ting hände!


Jag ska bara jobba två fredagar till sen blir jag hemmamamma på heltid igen. Fast under fem veckor ska jag försöka läsa in kurs på högskolan som jag saknar poäng i för att få min fullständiga lärarexamen. Den börjar den 3:e maj och slutar den 4 juni. så under den perioden kommer jag behöva lite hjälp med barnvakt. Det är inte skola varje dag, jag kontaktar och meddelar berörda när jag har lite mer info. detta blev klart igår så jag har ingen stenkoll. Men jag hoppas att det ska funka!


nähä nu fårjag rycka tag i motivationen och städningen   

Av Andersson - 1 april 2010 10:26

eller lånas ut på obetsämd tid.


Det är mor och son och de är båda kastrerade, lugna och goa.


Lägenheten dit vi ska flytta är nyrenoverad och ägarna vill inte ha djur där.

Av Andersson - 1 april 2010 10:00

Som en hel del av er vet och kanske har förstått så har allt inte varit på tiptop den senaste tiden. Åke och jag har haft det lite struligt och talat om att tillfälligt dela på oss... Vi håller dock på att bearbeta och arbeta oss igenom denna tunga period för att kunna fortsätta ett härligt familjeliv. Jag har fixat en liten lägenhet i Tvååker som vi får tillträde till idag, jag vet huset är inte sålt än och vi har ingen aning om när det blir av heller, men jag VILL INTE bo kvar längre. Bara att bo här tär på vårt förhållande alltför mycket. Så nu drar jag/vi, så får huset stå här så länge.



Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards