Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Plugghelg..

Av Andersson - 9 mars 2014 17:19

..eller inte...


Det var tanken iaf, och jo jag har pluggat lite, fått skrivit ihop min inlämning och läst lite grann, men hade kunnat läsa mer. Motivationen saknas dock.. Så kan det vara. Det finns så mycket annat som lockar, som att bara vara och njuta av solen och våren och blommorna! får ta och disciplinera mig lite mer...

   

Här kan ni se hur det exploderar i rabatten! Det är bara nån vecka mellan bilderna och det blommar på för fullt, snart kommer nån form av hyacint, jag såg knopparna där ner mellan bladen. Igår satt jag ute och läste en liten stund, vad jag älskar solens värmande strålar, de piggar verkligen upp!!!

 

Solen lyser mot mig där bakom silon..

 

Å här sitter jag i jobbarbrallorna utanför lagården och bara njuter av solen och av livet! Känner mig lyckligt lottad! 


Jag tycker det är jätteroligt att vara med ute i lagården och syssla, och hos grisarna också. Jag vet inte så mycket vad jag ska göra men lite kan jag hjälpa till iaf, annars så bara är jag där! 

Igår hjälpte jag iaf till med att mata kalvarna, de är så söta - vilket Embla också tycker, hon har sett ut en och döpt den och ska göra den tam säger hon! Synd bara att hon träffar den så lite.. 

 

mmm mjölk!!

 

att stå kors och tvärs gör väl inget tycker jag, de äter ju. Jonas bara skrattade åt mig, de måste ju lära sig det 'rätta' sättet.. Hihi men vad gör det??

Embla kollar in mjölkningen!


Idag blev det en Promenad med en vän på förmiddagen, skönt med frisk luft och lite samtal! Dock varit trött idag, så jag sov faktiskt en sväng i eftermiddag. Ikväll kommer barnen hem igen, då blir det lite liv och rörelse i stugan igen! Och om en vecka är vi på plats i Stöten! längtar, särskilt som Jonas åkte upp till Kläppen idag och just nu är ute åker skidor! 

Me like snö!!!! 


Bjuder på lite mer bilder...

 

från min och emblas helg i GBG, vi provad likadana skor, köpte dem dock inte..

Provade en hel hög klänningar inför den färgglada festen

 

den röda köpte jag men inte denna blå, embla agerade fotograf på 18!! klänningar, jag köpte fyra!

 


Mäktig känsla och väldigt effektfullt med ficklampor på mobilen som mysfaktor :-)

Loke inspireras av sina kompisar och samlar på fotbollsbilder, pratar om fotbollsspelare och har nu en del plancher på sitt rum. bla en Zlatan i full storlek.. precis bredvid sängen...

 


söndagsmys med barnen för ett par veckor sedan..

 


Å detta kom i brevlådan i januari, snacka om att jag är sååå sugen, men jag vet inte hur jag skulle kunna få till det rent praktiskt..

 

men det hade vart jäkligt kul, en utmaning! Jag har faktiskt tänkt tanken många gånger, vi får väl se i framtiden.. INgen som vet..


Nu ska jag ta tag i disken och dammsuga lite...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards