Fem i familjen

Alla inlägg under maj 2011

Av Andersson - 4 maj 2011 21:42

Nej vet du va? det går inte... 


Hade en väldigt trött Tuva här hemma idag, vi lånade med kusinerna, Hugo och Mira hem från förkskolan och de lekte en stund. Sedan åt vi lite mat och Tuva var sååå trött, så fast klockan bara var strax över halv sju så ville hon sova och la sig tom med alla kläder på, fick lov att klä av henne och klä på henne pyamas (hon é annars ganska snabb på det där med kläder). Hon la till sig och slumrade säkert men kom till liv igen vid sju. SEn var det kört. Jag hade lovat Embla att gå ut lite i trädgården med henne, men stackars Embla fick ingen egentid med mamma idag heller :-( Jag som var helt säker på att hon skulle somnat som en stock.


Vid åtta sov Tuva fortfarande inte och då tog jag tag i Lokes läggning, han var tiger idag! HAde blivit målad så fint i ansiktet på förskolan, han ville helst haft det kvar  men tvättade bort det helt själv! Bäddade ner Tuva, för vilken gång i ordningen vet jag inte... och sa till henne att ligga kvar för nu ska mamma läsa för Loke (Igår skulle hon helelr inte sova och då låg hon och pratade hela tiden när jag läste för Embla och Loke och det ville jag inte idag. Men visst kom hon iaf. Dock satte hon sig på golvet nedanför Lokes säng med en egen bok när jag sa det. Sen var det läsning för Embla och Tuva strosade efter... Låg lite bredvid/på /mellan mig och EMbla när hon läste. Sedan trodde jag återigen att Tuva faktiskt skulle somna, hon låg tyst och stilla hos EMbla, tills hon plötsligt börkade prata igen och flaxa med benen... Bar då in henne till hennes säng igen och hon SOMNADE faktiskt! ca 21... bara två timmar senare än tänkt... Men vad ska man göra?


I övrigt går jag mest runt och FRYSER, vande jag mig så fort vid det sköna varma vädret??? Visserligen har vi sänkt värmen, men kallt inne är det inte. Jag fryser på jobbet oxå, och att behöva stiga ur sängen på morgonen, det är en pina.. Morgonrocken hänger allt för långt bort och fötterna blir som istappar... Brrr...Kom tillbaka sommaren,. jag vill ha det sådär lagom fram till september, med några enstaka sommarregn (mest nattetid!) så det doftar så gott med solvarm blöt asfalt!


Kram till er alla

Av Andersson - 2 maj 2011 22:37

Efter en höst och en lång vinter med mer eller mindre vånda över att jag faktiskt skulle fylla 30 (ja alltså jag tycker inte att jag é särskilt gammal och känner mig för det mesta inte så gammal heller, men bara detta faktum att min ålder inte längre skulle börja med en 2:a utan en 3:a, det kändes på nåt vis inte så bra...) Men ju närmare jag kom den stora dagen med D och vintern övergick mot vår, så hade jag bearbetat det så länge att det var helt okej att fylla 30.


Jag bestämde mig tom med för att fira ordentligt och ställde till med fest! KUL! Men mycket att förbereda och jag var inte alltid ute i så god tid.. hmmm. Jag brukar nog i många fall verka vara en person som har koll på läget och på vad som hända.. men inför denna fest så har det vart lite sisådär... Tårtan blev tex beställd först på onsdagen i samma vecka :-o Men jag har haft mycket god hjälp av min kära familj och svärfamilj runt omkring mig och de har legat på litegrann då o då o ställt frågor, så när gästerna anlände i lördags så var jag klar (ok, jag målade naglarna i sista stund) och kände mig väldigt redo och förberedd!


Dock har jag varit dålig med kameran, det finns en del bilder tagna under kvällen (inte av mig) som ett gott minne. Dock fotade jag aldrig min dukning tex. Lite tråkigt så här i efterhand eftersom jag var väldigt nöjd med den, och min stora lillasyster kom ut och berömde mig för den när jag talat om bordsplaceringarna (det värmde gott!). Jag älskar lila och körde lila tema. Dukade vid runda bord med vita långdukar på och en kandelaber i mitten med 5 lila ljus, under kandelabern låg en rund vit tablett (tallriksunderlägg, för att skydda de andra dukarna från stearin) den utnyttjade jag och strödde silverkulor på och några enstaka lila blommor. Väldigt enkelt men effektfullt!!! Bordsplaceringen betsod av en lila triangel som "hängde" i vinglasen där det stod Välkommen i silver och sedan namnet under. Servetterna var dubbelvikta och låg mellan tallrikarna (varmrätt och förrätt) i överkant. Även i kaffekopparna som stod framför satt en servett fint vikt.


Jag hade väldigt kul, fast jag var aningens trött och lite "dålig" en timme ungefär, men jag kom igen och dansade och var glad! Lärdom - DRICK INTE SNAPS NÄR DU VET ATT DET ÄR ÄCKLIGT OCH ATT DET SLÅR FORT, fast att du fyller 30!!!! Njut av allt det goda som finns att dricka istället!!


Presentbordet svallade över av kort och en hel del blommor och en SNOWBOARD!!! Tack alla för de roliga korten, de fina blommorna, alla bidrag till festen (nu överlever jag denna månaden oxå ;-), presentkorten på Resia (ser fram emot en resa och ett år eller två!) och vinrankan! Tack oxå för att ni ville vara med och förgylla min dag, jag är väldigt tacksam för det!! Hoppas ni hade lika skoj som jag. Kram på er alla! Från en nybliven 30åring      

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards