Fem i familjen

Alla inlägg under december 2010

Av Andersson - 20 december 2010 20:36

... första året som vi inte lyckats skriva ett enda julkort... :(


Vet inte vad som gått snett på vägen riktigt, jag provfotade ju för länge sedan, jag har köpt vanliga enkla julkort som bara ligger och väntar, men ändå blir det inga alls...


Jag vet att långt ifrån alla som vi brukar skicka till läser här på bloggen. Men till alla er som kikarin ibland kommer en liten julehälsning!


  

önskar Malin, Åke, Embla, Loke och Tuva

Av Andersson - 7 december 2010 21:05

Ingen större vits att ha en blogg just nu känns det som. Det är inget jag prioriterar att uppdatera när jag är ledig, då vill jag greja här hemma (så att flyttlådorna nån gång kan bli ett minne blott), umgås med mina barn och min man. Och SOVA!


Det ska bli sååå skönt med "jullov" snart. helgerna rusar ju iväg och man känner sig inte särskilt utvilad när måndagen kommer igen :-(


Men det är väl livet det...


Barnen kanske nån gång börjar göra det man ber dem, utan att behöva upprepa det 10 ggr och sedan ändå göra det själv... Och Tuva kanske nån gång blir liiite mindre envis... Eller växerlite mer så att det går att resonera lite med henne...

Embla kanske nån gång slutar protestera varje gång man säger att det är dax att gå och lägga sig och bara byter om, kissar och borstar tänderna utan tjat. Blir läst för och sommnar FORT?


Känner mig lite down, kanske ni märker?


Men på fredag ska jag ut med jobbet, först nissefest och sen jag en kollega ut på stan! Ska bli kul! Och nästa helg åkerjag och Embla till Camilla, det blir lite minisemester för oss från de andra vildarna! Skönt!


Bedtime strax...

Av Andersson - 4 december 2010 08:10

Om att vinna lite ljus från Partylite.


Här finns tävlingen om någon är intresserad!


http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/category/tavling.html


Två lyckliga vinnare kommer dras :-)


Annars är det ganska lugnt här hemma, igår bakades det julgodis ihop med mina mammor lilla lillasyster. Idag bär det av till medborgarhuset för en tur med häst och vagn, barnen fick det i sina klappkalendrar!


Har tagit ett parbilder på våra tre kalendrar, de flödar över av paket!


På återseende



Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards