Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

long time, no see...

Av Andersson - 24 januari 2014 17:28

Det går visst i perioder det här bloggandet.. Mycket annat som känns viktigare, barnen framför allt, och mig själv. Att sitta vid datorn får stå tillbaka. Eller så är det helt enkelt så att jag inte får ha datorn ifred ;-) fler som vill använda den.. 


November och december var två hektiska månader, det var mycket möten, jobb, och annat bös.. Jag var helt slut på många punkter och ett tag ville jag inte ens fira jul.. alla mina känslor var i uppror, visste varken ut eller in. Men som tur är så rättade det til sig ganska bra av sig själv, och julen blev jättehärlig! Firade först lite hos mamma lördagen innan jul, med god mat och alla syskon. På självaste julafon slappade vi, jag gick i morgonrock till kl halvfem och de var ljuvligt. Annatrs är det ofta så mycket som ska hinnas med just på julafton, man ska åka hit och dit och vara trevlig och äta på tok för mycket mat. Nu umgicks jag med barnen och vi åt lite mat och kollade på kalleanka. På kvällen var vi hos mamma och myste. Mina två yngsta syskon och jag och barnen och Farbror Tobbe. Tomten kom, kan ni tänka, TVÅ gånger! oj vad det kan sätta griller i vuxna när de inte vet "vem" tomten är, det var spekulationer på alla håll.. JAg hade förmånen att lyckas luska ut vem det var som kom som tomte nr 2, och jag sa inget! Riktigt kul :-)

Vi öpnnade paket och sjöng i massor. Bra kväll!!


 

Våran gran!

Superglad Tuva som fick en ny morgonrock på julaftons morgon!

Julklappar på hög..



Loke öppnar det allra största paketet, en overall som han önskat sig, också han blev väldigt glad på julaftons morgon!!

 

Embla och jag fick biljetter till melodifestivalen i GBG den 15 februari, vilket gjorde oss båda väldigt glada, här läser hon ett presentkort och 

så här glad bev hon när hon läst klart! Övernattning på hotell, bara hon och jag, och lite shopping :-) Vilken helg vi kommer ha. 

   

Viktigt att läsa på paketen!


Lucia firades ju oxå i december.. 

 

SÅ FINA KUSINER!!!

Nyår firade jag för första gången, på många år, utan mina barn. Och det gick fint det oxå, var i Falkenberg hos vänner och åt gott och hade trevligt. Agerade lite chaufför oxå.. 


I tisdags när jag var ledig hjälpte jag syrran att plugga lite, å så hjälpte jag Tuva lite, hon ville klä på katten...

 

Jätteglad att det gick, å nej katten var inte sur.

Sen om katten var glad, det vet jag inte. Men hon protesterade inte, stod eller låg bara helt stilla. 

 

Tycker hon blev väldigt fin, och Tuva "klädde" på mig oxå...

   


På nyårsafton hade jag förmånen att fixa till barnen inna de skulle iväg , de blev fina mina älsakde ungar! Å jag fick fångat dem på EN gemensma bild, och några enskilda.. (Det där med att ta gruppfoto på mina tre guldklimpar tilsammans, det är inte lätt någonstans.. Har försökt några gånger..)

 

Här är de, i all sin charm och precis som de är, underbara!!! Glädjen flödar...

       


Slänger ut ett par finbilder på mig oxå.. Var på Parelle och blev sminkad med mitt Bästa jobb och blev så här fin!

   

Var kanske lite suddiga bilder nu när jag ser dem, men det får va...


I julklapp till sin far tog barnen fram sina konstnärliga ådror och skapade fritt på örngott och påslakan, här är lite resultat, blev faktiskt lite avis, skulle oxå vilja ha. Är stolt över mina barn och älskar dem i mängder!

     


Jag har hunnit med att dansa lite oxå mellan varven, mycket kul! 

Har oxå hunnit med att umgås en hel del med en kär vän...


På återseende...










 
 
Camilla

Camilla

26 januari 2014 11:08

Förstår att det är mycket att stå i. Känner igen det där! Vilka fina bilder och så härligt att läsa! :) hoppas allt är bra med er! Saknar er så! Kul att du håller bloggen levande, fast det är svårt att hinna med! Kram och hälsa alla

http://lillafritzson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards