Fem i familjen

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Andersson - 12 februari 2014 19:40

Imorgon börjar jag en ny högskolekurs, om systematiskt kvalitetsarbete. Det är en kurs inom förskollärarlyftet och det ska bli mycket intressant!

Å sen så är det alla hjärtans dag :-) och därefter bör det av till Gbg för mig och Embla. Dags för melodifestival!!!!!

Igår hämtade jag hem Tuva från pappan, och Loke oxå, han var där över dagen bara eftersom jag hade p-möte på kvällen. Tuva släppte dagens bästa kommentar när hon kämpade med att ta på stövlar och öppna dörren samtidigt som hon bar på två väskor, lillebror och hans gosedjur. Det krånglade lite och hon tappade gosedjuret, stönandes och stånkandes och lite irriterat säger hon: "det är jobbigt att ha barn..."

Jag kunde inte låta bli att skratta, men gjorde det för att jag var glad och svarade henne: "ja det kan det vara men det är väldigt roligt att ha barn"

Älskade unge, som hon kämpar med sin lillebror (docka) i tid och otid, han ska bytas kläder på, duschas, äta, nattas mm.

Denna bild fick jag av älskade Embla igår :-)

Våren är på igång.. Sakta men säkert.. Det ger mig en längtan av att påta i trädgård och odla.. Tur jag har tillgång till trädgårdar att låna.. Gick och räfsade lite i fredags när jag piggnat till och dessa härliga blommor finns i Jonas trädgård :-)

Hos Jonas finns oxå djur och Loke klappade grisar en dag.. Spännande..

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards