Fem i familjen

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Andersson - 10 november 2010 16:44

länge nu, var ledig i slutet på förra veckan, vilket varväldigt skönt. Denna veckan har jag vårdat barn mån-ons. Man blir lite slö och matt själv oxå, visserligen har vi vart ute lite grann, men man kan ju inte träffa folk när barnen är sjuka. Tuva har haft hög feber, närmare 39 i två dagar. Igår var hon utslagen och matt, idag har vart lite piggare trots febern, men äter inge vidare och snorar och sover lite i omgångar. Även Embla är hemma med feber idag, 38 hade hon på morgonen. Hon har mestadels legat på soffan, klagar över ont i magen och ingen matlust. Kan ju bara gissa vad det blirav det, men hon mår inte illa och är inte lös i magen. Det är Tuva däremot, men det beror nog mest på febern och inte ätit så mycket.


Imorgon stannar Åke hemma från jobbet, fast det är "min" vecka. (Jag som lämnar på morgonen = jag som stannar hemma) Men det är ont om vikarier på jobbet och Åke erbjöd sig att vara hemma så då jobbar jag gärna lite grann. En vecka från jobbet känns som en halv evighet. Förmodligen blir det VAB på fredag oxå, känns ju lite onödigt att släpa iväg och få nya baciller direkt, om de nu é friska till dess. Det vet vi inte än. Feber imorrn med och de får inte gå dit på fredag. En feberfri dag ska det vara så att man säkert é pigg och orkar. Man kan ju vara hyfsat matt även utan feber om mna är förkyld...


V¨år nya lilla katt trivs här, dock har inte vår LillMjau, den "gamla" katten riktigt godkänt Lusia än. Hon fräser, morrar och jamar på nåt konstigt vis när Lusia kommer för nära, men det är inga slagsmål iaf, och hon kommer närmare och närmare! Kommer ett par bilder nån dag på Lucia, eller ja kanske på båda?



Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards