Fem i familjen

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Andersson - 5 mars 2010 20:37

i massor! Har jag lagat i eftermiddag. Närmare bestämt 188! st, ja jag vet nu undrar säkert nån varför jag räknat dem. Men jag har delat upp i påsar med lagom många i varje så att det bara är att ta upp ur frysen när man är köttbullssugen till middag! För här kommer inga köpeköttbullar in, bläk säger jag bara.


Barnen ville ha köttbullar och mos ikväll och då tyckte jag det passade bra att göra många när jag ändå höll på! Gott blev det oxå.


Idag har jag jobbat en sväng och Åke och barnen har vart hemma och gottat sig. De har dammsugit och tvättat golv! Och köksgolvet hade visst blivit extra rent för Tuva hade vält ut spannen med vatten ;-) Så kan det vara! Det var nog inte alla som uppskattade detta, medan vissa tyckte det var jättekul!


Inatt vaknade Loke vid 3 snåret och kom in till oss och ville STIGA UPP! DEt är natt svarade jag, sov. han var lugn en stund och försökte igen efter ca en halvtimme, Jag vill stiga upp mamma. Nej det är fortfarande natt, sov nu!!!

HAn somnade oxå, fast jag somnade nog snabbare! Men nåt mäkligt var det för Embla som gillar att sova länge på morgonen och tycker det är jobbigt att stiga upp när klockan ringer, vaknade idag 05.40 och kunde inte somna om. Hon är dessutom ledig på fredagar så är det ju sovmorgon som gäller, men inte idag. Tuva vaknade strax därefter, men henne fick jag att somna om i Lokes säng. Jag gissar att det berodde på att det var VÄLDIGT ljust ute imorse att de vaknade. På Lokes rum är det mörkare än i vårt så Tuva kunde somna igen. konstaterar att vi behöver fixa rullgardiner eller nån mörk gardin till fönstrena i vårt sovrum, i det ena har vi inget alls och det andra har vi persienn, men det blir ju inte mörkt av det... Får se hur det blir imorrn, för då vill jag sova, iaf lite längre, till 7 kanske halv åtta? Håller tummarna :-)


Gonatt på er

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards