Fem i familjen

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Andersson - 8 juli 2010 17:26

Lugn morgon med frukost och sedan skulle Loke och Embla gå till kaninen och morgonsyssla. De kom halvvägs sen hör jag hur Loke börja gråta därute (fönstret var öppet) och jag spanar ut för att se vad som hänt. Ser inget,går till dörren och går ut på trappen, och båda kommer tillbaka, Loke hade sprungit vält och skrapat upp knät. Ont ont ont och BLOD. Men plåster vill han inte ha... Sitter och tröstar en lång stund på trappan och vi bestämmer oss för att ta en tur med cyklarna, packar lite picknick med saft och kakor, ringer mormorn och frågar om hon vill följa med. Det vill hon och likaså moster Linnéa vill mysa lite med oss. Cyklade till en lekplats på höråsen och lekte och fikade och pratade en massa! På väg hem somnade Tuva i cykelsitsen, bar in henne i sängen och vi gick in och lagade mat, mamma och Linnéa stannade och åt med oss och lillbror Anthon kom oxå hit. Kassler och potatis, mums! De stannade en stund och vi spelade lite spel medan regnet regnade utanför fönstrena.


Har sedan agerat chaufför åt min svägerska som stukat foten, aj aj. och är nu hemma igen och väntar på att barnens kusin Fridolf ska komma hit medan Carola klipper sig.


Fullt hus, härligt!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards