Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Några dagar sedan nu

Av Andersson - 10 maj 2012 22:01

Denna vecka har alla barn fått vara friska och jag har jobbat, hade dock min lediga dag i tisdags och då körde jag grus till växthuset så nu är "golvet" redo för årets odlingar. Tuva och Loke hjälpte mig ett par rundor med varsin liten skottkärra innan de tröttnade och lekte istället. Sen åt vi mat och eftermiddagen ägnades åt bak. Vi har bakat och bakat och bakat inför vårt kalas på söndag. Det är så roligt att baka, bara älskar det, tyvärr gör jag det llite sällan. Men många sorters kakor tar ju inte så lång tid.. bröd däremot som jag oxå gillar att baka kan ju ta något längre tid med jäsning och så. Ska fota alla våra kakor på söndag så ni vårt se våra mästerverk!!!


Igår tillbringade jag dagen på min gamla arbetsplats, mycket trevligt. De hissade den Gröna Flaggan som de erhållit genom att vara med i Håll Sevrige Rents Grön Flaggarbete. Jag var inbjuden som hedersgäst då det var jag som lagt ner blod svett och tårar på att få rapporten klar och skicka in den innan jag slutade i Januari. Många goa människor där som jag saknar ;-( Men man kan inte få allt här i världen. Jobbar nu oxå med goa roliga människor som ofta lockar till skratt och en hel bunt härliga ungar, och ändå så har jag sökt ytterligare ett nytt jobb och det är snabba puckar för imorgon är det anställningsintervju... Hua vad jag ger mig in svåra beslut hela tiden.. 


Imorgon kväll kommer Åke hem igen från sin Stockholmsvistelse. Det blir skönt att vara alla på hemmaplan igen, då kan jag gå ut och gå i lugn och ro, eller träna! Det har flutit på bra här hemma, barnen kommer på nån gång då och då att de saknar pappa, gärna i samband med att det är dags att gå och lägga sig. Nu väntar de ihärdigt på fredagsmyset imorgon, för då kommer PAPPA hem! 


I tisdags kväll var jag på föreläsning i Göteborg med jobbet, mycket bra föreläsning om att vara Professionell i Förskolan. Jag körde en bil, och en av mina kollegor körde en annan, jag följde henne för jag hittar uselt i GBG. Bara det att det gjorde visst hon oxå. Körde aningens farligt oxå, och svängde hastigt av mitt bland alla bilar och jag hann inte blinka ens. Vi fortsatte en bit och svängde sedan av för att på egen hand fösöka hitta vårt mål. det enda som stod på vägbeskrivning var: Följ skyltar mot fredrikshamn. Vi försökte se såna skyltar det var dåligt med det och så chansade vi. Mycket DUMT gjort, skulle ju såklart använt kartan på telefonen och sedan kört. Nu hamnde vi långt bort i bäckbol och vi skulle till hamnen... När vi äntligen fick letat upp rät destination på telefonen var vi redan sena:-( men vi kom fram till slut och var nöjda med föreläsningen. Så kan det gå när man inte vet vart man ska...


 
 
Camilla

Camilla

13 maj 2012 13:58

Va, ännu ett nytt jobb! Det var ju rysligt vad du kan! Hoppas allt är bra med er! Ser fram emot att få se alla kakor ni bakat! :) kram

http://lillafritzson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards