Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Vilken härlig dag<3

Av Andersson - 22 maj 2012 22:36

Kan det bli bättre?? Solen skiner och jag har påtat i trädgården nästan hela dagen!! Startade med frukost hela familjen, sen en ducsch innan det var dags för utvecklingssamtalet för Loke. Allt är bra och alla besök på skolan har vart bra, tror han kommer trivas super i skolan. Hade lämnat telefonen hemma och där fanns missade samtal från skolan när vi kom hem. Embla hade fått akut ont i magen och mådde illa stackarn. Och så ingen som svarar :-( gick och mötte henne så hon fick komma hem och vila sig. De båda små vildarna har haft high life stora delar av dagen. De har vart hemma från förskolan för de har fått ögoninflammation / ögoninfektion (vilket det nu heter) gult och geggigt i ögonen på morgonen och sedan är de lite svullna och rödsprängda under dagen. Men PIGGA är de ändå minsann, trots förkylning och svullna ögon.. Så medan Embla slappat inomhus mesta delen av dagen ( dock ganska pigg och det magonda försvann, skönt) så har vi andra vart ute i SOLEN, min Goa vän!! Lekt i sandlådan, planterat lite, hoppat studsmatta, klippt gräs mm. Loke och tuva roade sig kungligt med vattenslangen ett tag. Det är iskallt vatten däri och jag tyckte inte det var det bästa på förkylda barn, men de sprutade sandlådan halvfull med vatten och geggade! Sommar!! Sedan fyllde de en spann och "tvättade" lite kläder. Jaja de hade jubel iaf och jag fick greja i mitt växthus relativt ostört :-) har lite foton, men då måste jag sitta vid datorn och inte med lilla Ipaden.Till kvällen blev vi bjudna på grillat hemma hos mamsen, mycket gott! Lite lek i trädgården blev det oxå, Embla hade femkamp med oss, hon och mormor vann över mig och Loke, förstår inte hur det gick till... Hoppa längd, tre i rad, hoppa över hinder, ha klädnypor i näsan mm.. Tog några bilder med mobilen när Loke satte klädnypor i tungan på mormorn, han skratta så han kiknade och mormor såg väldigt rolig ut!!! Ska fråga om jag kan få bjuda på nån bild så får ni se själva:-) hann även med att hjälpa Linnea med en jobbansökan, håller tummarna för henne!! Nu ska jag krypa ner i min goa säng och "njuta" av värmen även där.. Brukar inte ha så ont av värme ppå natten, fryser ju alltid annars, så nu slipper jag ha filtar och långkalsonger på mig när jag sover. Det är bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards