Fem i familjen

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Andersson - 1 november 2009 21:56

men en liten blogg först.


Igår hade Embla Halloweenparty, hon hade planerat lääänge för detta, flera veckor. Och eftersom Åke inte skulle vara hemma så satte jag en gräns på tre gäster och hon valde själv vilka. Snacka om besvikelse när två av dem meddelar på fredagkvällen att de inte kommer... Erbjöd henne att jag kunde ringa nån annan på lördagmorgon men nej, hon hade sovit på saken och var nöjd med sin enda gäst. Fredagkvällen bestod av förberedelser, vi pyntade och dukade.

   

Lite svårt att se, men hon har själv ritata och klippt ut "läbbiga" figurer.


Så på lördagen hade vi två svarta häxor i huset, och en superhjälteLoke. Det serverades gröna ormar, grodor och avhuggna fingrar med blod. (har inte laddat in bilderna än, men de kommer!) Det var mycket uppsakttat och det smakade GOTT! Ja jag åt oxå den delikata måltiden.


När gästen skulle hämtas bestämdes det istället att hon skulle sova över här. Och jag lovade att jag skulle köra hem henne om det var svårt att somna. Men det var inga problem, båda flickorna somnade gott i emblas säng, men kl. 03.30 ungefär kommer nån och säger -Malin, jag kan inte sova. Tuva hade precis knorrat så jag tog med henne till Emblas säng och ammade och hoppades på att nattgästen skulle somna om, och hon var nog påväg ett par gånger, lät så på andningen. Men efter en halvtimme ungefär av småprat och tystnad om vartannat, ville hon åke hem. vi ringde mamman och klädde på oss och körde. då var jag pigg och vaken kan jag säg. och hade väldigtsvårt att somna igen när jag kom hem. Somnade väl fram femtiden så när Loke vaknade strax innan sju så var jag sååå trött. Då ville jag inte stiga upp. Men eftersom Åke har vart iväg idag oxå, så var jag ju tvungen... Och dagen har gått bra. Vi har rensat upp alla äpplen i trädgården, lagat mat, lekt kurragömma, byggt lego, stekt plättar, sjungt en massa och Embla och Loke har haft uppträdande för mig!


Nu är åke hemma igen, han har vart efterlängtad, alla tre barnen var som klängapor på honom när han kom hem! Han har gjort den första helgen av fyra på sin gruppchefsutbildning. Han ska vara borta varannan helg fram till Lucia. Vi saknar honom redan, men det kommer gå bra och vi har mycket annat att göra!


gonatt på er, imorgon börjar min tredje arbetsvecka.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards