Fem i familjen

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Andersson - 5 november 2009 21:24

när jag jobbar, vet ju inte vad mina älskade barn haft för sig riktigt under dagen när man inte är hemma. Får höra lite fragment här och lite där. Bra har de det iaf.


Idag när jag skulle lägga Embla gjorde jag en upptäckt på hennes fönsterbräda. En stor hårtuss, av hennes hår. Det visade sig att hon och Amanda (kompis) hade klippt sig igår när de lekte. Ganska mycket. Embla hade klippt i luggen, så nu är halva längden borta. OCh lite på ena sidan av huvudet. Det värsta är jag har inte ens sett det, fast hon klippt sååå mycket. tittar jag inte på mina barn?? jo det är klart jag gör, men igår var jag bara hemma en snabbis och ammade tuva efter jobbet innan jag drog till FBG på min fotokurs, där det nu bara är ett tillfälle kvar. Åh på den lilla stund jag var hemma, for Embla och Amanda och Loke förbi några gånger innan de klädde på sig och gick ut. Idag satt barnen vi dukat bord när jag kom hem så det vara bara att sätta sig och äta, härligt! och tuva krävde genast uppmärksamhet "mamamamamama" säger hon. *STOLT* Skrattande och ville ha tutte, de andra ville ha hjälp med att skala och mosa ägg. Så fokus var inte direkt på ansikte och hår. sen har Embla sånt hår/frisyr att det ligger med snebena och hänger lite bakåt mot örat (eller hur man ska förklara det). och när hon för luggen bakåt mot örat och jag tittar på henne så ser man inte det direkt, om man inte vet om det. Som jag ju nu gör. GRRRRRRR Det blirtill att boka tid hos frissan och korta hela håret en del! Hon har sparat länge på att få luggen lika lång som resten av håret och på några sekunder är allt ogjort....


Tejpen har lossnat från Lokes ögonlock och det ser jättefint ut! Och bättre kommer det nog att bli, är fortfarande som en liten liten ruva på det.


En jobbedag kvar, sen ledig i FEM dagar, SKÖNT. Sen harjag lovat att jobba lite till, 12 -20 november, för en annan kollega som ska åka till Egypten. De jag har jobbat för nu har varit i Tunisien resp. Paraguay. bruna och fina blir de, men nä jag är inte avundsjuk. jag får aldrig nån go bränna ändå. Vi satsar istället på skidsemester och har bokat en stuga i Lindvallen V3! längtar!! MEn det får gärna komma snö här oxå, jag älskar snö, men inte slask.


Kram på er.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards