Fem i familjen

Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Andersson - 29 juni 2009 07:21

ja, ni läste rätt! Jag körde ett träningspass igårkväll! ca 8 km på inlines, det var svettigt, bitvis lite tungt (uppförsbackarna) men väldigt härligt. Det var väl första passet på hela året tror jag, nä jag har simmat några längder innan, men då svettas man inte så då räknas det inte ;-) Nu ska jag bara fortsätta oxå, kan ju hoppas på ett pass i veckan iaf! För konditionen är inte på topp och magmusklerna behöver en upplyftning...


Vi har haft en skön helg, vi åkte till våra lilla stuga i årnakulla i torsdags kväll för att tillbringa ett par dagar där i snickrandets tecken. När jag kommit halvvägs kom jag på att jag glömt kameran och vi skulle ju besöka syrran och bebisen oxå :-( Inga foton där inte, tur att Emelie tog lite, kanske man kan få dem.. hon var så söt, så liiiten - Tuva blev plötsligt en jääättte bredvid denna lilla varelse, och ändå är det inte mer än tre månader sedan som även Tuva var denna lilla varelse, barnen växer FÖR fort. Jag  hinner inte med. Bebisen ska heta Mira, ett ljuvligt namn som både jag och Emelie ville att våra döttrar skulle heta när vi var i ton¨åren och då brukade vi skämta om att den som fick en dotter först skulle ha namnet. jag har lyckats få två fina döttrar och ingen av dem har fått namnet mira. Till Embla var det uppe lite till diskussion men Embla kändes bättre och det blev det, denna gång hade jag inte tanke på Mira då våra vänner har döpt sin andra dotter till mira (hon är 1 och 1/2 nu) och då tycker jag det blir liksom kaka på kaka när man umgås... MEn jag gillar namnet mycket!


åter till stugan. Vi hade det varmt och gott, på fredagen var de två stora barnen hos sin farmor och hade skoj. De hade badat badkar i en timme, sytt en massa och lekt i vattenspridaren. haft jätteroligt hela tiden och EMbla visade stolt upp deras nysydda kläder, en brudklänning och slöja. Embla var en vacker brud! och loke hade en tuppkamsperuk på sig, så cool. Åke och jag rev panel och isolering och satte upp några 2*2 på väggarna. tuva skötte sig bra och sov mycket, sen drog vi en snabbis till Gekås (innan barnen hämtades) för Åke behövde ny shorts och jag tänkte köpa en ny gästbok till stugan, Men de hade INGA på gekås. Dåligt, där ska ju finnas allt... Jag köpte mig ett par goa gympadojjor på sport factory, behövde verkligen det, kan ju inte gå långpromenader i sandaler och slipin i all evighet. Hos svärmor fick vi pannkakor och färska jordgubbar, mums.


På lördagen jobbade åke. då kom pappa och pj upp till stugan och fortsatte snickeriet. Gipsade lite vägg och rev den gamla, där vi tagit panelen. Så nu slipper vi gå ut för att komma till toa, bra när knotten och myggen invaderar!!


igår hade vi det lugnt i väääärmen, åkte upp till skön på eftermiddagen, där var mycket folk... Men det var skönt, barnen badade till och från, Loke stackarn fick fliser i foten av bryggan, tre i ringtån och tre under foten. ONT! han ville inte gå på den och jag fick inte peta på det, hoppas att de åker ut av sig sj'älv snart. trött var han med så han låg faktiskt och somnade under handduken när han åt morötter. Sötnos.


Får se vad denna sagen bjuder på för äventyr, bara att vänta och se...


På återseende

Ovido - Quiz & Flashcards