Fem i familjen

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Andersson - 18 augusti 2009 13:27

Jag har sett dem!! Är det nåt att skryta över tro? Vi har varit på öland en vecka och det varit ljuvligt, känns lite tomt att vara hemma "bara" vi när vi varit 15 st i samma stuga i en vecka :-) 


I lördags åkte vi till Borgholm och Soliden för att titta på Sommarslottet. när vi kom dit stod  vakte utstationerade lite varstans, jag vet inte om det alltid är så? Och så var det en karl som höll på att packa ut saker i en bil... Hmm kan undra om de ska åka hem... tänkte vi och stod där en stund och tittade. Men inget hände så vi gick lite i trädgården, väldigt vacker! Embla och Loke tröttnade dock ganska snart - Embla tyckte dessutom att detta är ju inget slott, Hennes bild av ett slott har nog höga vackra torn och nån skimrade vacker färg. Så de gick ut med Åke och köpte glass istället. Jag stod och tittade en stund och plötsligt så kommer en man med grått hår, grå kavaj och keps ut, jag tittar och tittar (man står ganska långt ifrån pga avspärrningar)och konstaterar att det ju är kungen!!! Går vidare i trädgården och letar upp mamma och Thomas och talar om att Kungen nu har gått ut! vi går resten av trädgården och när vi kommer till slottet så står Kungen fortfarande där och mamma försöker fota, inte lätt på det långa avsåndet, jag hade ingen kamera ens, för den hade Åke med sig ut. När vi står där kommer en brunhårig kvinna i rödrandig tröja ut och går ner för trappan. Är det drottningen? funderar vi, hon ser så ung ut. Hon hoppar snabbt in i en bil ihop med kungen och vi skyndar upp för en trappa och en gång för att kunna stå och titta där bilen kör ut. Vilket resulterar i att vi står ca 1 meter från drottningen när de åker förbi och hon har rutan nere och vinkar så fint sin vinkning... På nåt vis känns det stort att faktiskt ha sett dem, vår KUNG och DROTTNING, men jag kan inte förklara varför... hmm Märkligt det här. Men nu har jag sett dem! Embla blev lite besviken att hon missade detta, fast å andra sidan så ser de ju inte ut så som kungar och drottningar gör i hennes böcker... Och hon glömde det ganska snabbt igen, särskilt när mormor gav sig upp med Hugo i den HÖGA rutschkanan som Embla och Loke åkte flera gånger! Har ett par sköna bilder på detta, får jag lägga ut dem mamma???


Efter Soliden åkte vi norrut mot raukar och körde då en liten slingrig grusad kustväg som gicl genom än den hagen efter den andra. Kommer lite blandat med bilder från soliden och vägen genom hagarna och från Raukarna.

Även en bild på en liten orm så Loke lyckades trampa på när vi var på Soliden, inget farligt hände men den var fascinerande att titta på tyckte barnen!


Kommer med all säkerhet att visa fler bilder från veckan som gått vid ett senare tillfälle men nu behöver jag aktivera mina barn lite! Imorgon börjar Embla skolan och ikväll är det föräldramöte...


På återseende

Ovido - Quiz & Flashcards