Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

Härliga sommar!

Av Andersson - 15 juli 2010 22:04

Jag och barnen har varit i Vinslöv hos den bästaste Camilla, som trots huvudvärk och magont och 30 grader varmt har härdat ut med oss i några dagar...


Vi testade på friluftsbadet i Vinslöv och barnen ÄLSAKDE det! Var där både tisdag och onsdag, men på tisdagen mulnade det på och åskade lite, så det bleven kortis då. Men på onsdagen var jag och barnen där från ca 10.30 - 14. Så härligt och barnen skötte sig väldigt bra själva :-) så duktiga. Där fanns en plaskpool till de mminsta, med en liten "rutchbana" ner i en lite djupare pool. Här simmades det i massor! Så fanns en 25 meterbassäng, något djupare, men jag bottnade precis i det djupaste. I ena änden var det avdelat och där fanns en mittemellanndjup bassäng. Barnen simmade som fiskar överallt, med puffar och utan puffar, dök och gjorde kanonkulan! Lagom varmt var det oxå och insmorda var vi så ingen brände sig, trots att det var mitt på dagen.


Det var ett bra friluftsbad för det gott om gräsmatta runtomkring att vara på, vet inte riktigt om jag skulle ta med mig barnen till simstadion här i stan, det är ju mer som läktare runt där, inget för min lilla Tuva...


Tuva har förresten förstått hur man använder puffar nu! Hon flyter omkring och är jättenöjd! sprattlar med benen, bubblar med munne ibland och bara njuter av att vara fri i vattnet! Det är ju typ en viktlös känsla och bara vara i flyta!

Åh Embla tränar för fullt på att simma, mesatdels under vattnet fortfarande, men när hon slappnar av och tar FINA BRA simtag så kommer hon upp litegrann, så rätt vad det är så går det nog av bara farten! Loke simmar oxå under vattnet, men han sprattlar mest än så länge, har liksom ingen ro att ta/lära sig simtagen...


vi var en sväng på Camillas jobb oxå, en Reggio Emilia förskola i Vinslöv. Så mysig och inbjudande! På minde om mitt gamla jobb, men ändå inte. Men jag tror absolut de skulle få ut nåt av ett studiebesök där!


Nu ropar sängen. "MALIN KOM OCH SOV!"

 
 
Camilla

Camilla

16 juli 2010 22:50

Tack för att ni kom! :)

http://lillafritzson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards