Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Mer sommar!

Av Andersson - 21 juli 2010 23:02

i måndags åkte vi en sväng till Torpet (Åkes släktställe där vi döpt alla våra tre barn!) Det är så mysigt att vara där, elda i spisen, leka på den STORA gräsmattan, inga måsten,ingen ström, bara utedass och vedspis. Läsa en bok eller spela kort tills det blir för dunkelt för att se :-) Vi hade Loke och Tuva med oss, Embla ville absolut inte så hon sov över hos farfar, medan vi bäddade på golvet framför spisen och hade det varmt och gott!

Så här gott somnade Tuva!


Och under tiden jag sövde henne satt Åke och berättade om sina barndomsminnen från torpet för Loke.

 


Det var bland annat om en Ko som stuckit in huvudet genom fönstret en morgon och om var potatislandet funnits nånstans mm. när Åke var liten var han mycket där med sin familj, så många härliga minnen finns, och Loke tyckte det var jättemysigt och sitta o lyssna och titta ut genom fönstret när Åke visade!


Till kvällsmat åt vi bullens pilsnerkorv och potatissallad. Smidigt att värma på vedspisen och inte så mycket att släpa med sig. Man ska ju lyckas hålla kylvaror kalla oxå, så vi tog med minimalt med mat.

  

EXOTISKT? Nja men gott och det funkar bra!


På vägen till torpet stannade vi till i älvsered och åt lite gott på Mandy´s diner, ett matställe med Amerika inspiration, bilar och lite amerikansk mat. Mysigt och gott. rekomenderas absolut! Vi hann även med ett stopp i Revesjö där Åke och barnen badade.

                


Tuva är mer vild än tam i vattnet nu, och har inte ont av det är lite småkyligt!


Det fanns lite smultron vid torpet, de fick hamna på varsitt grässtrå till barnen.

       


Ett par bilder från vår skåneresa oxå, tog inte så kort där, men det gjorde Camilla, och hon bloggar oxå. Vill ni se lite kort så kika in på www.lillafritzson.blogg.se/  Men här är mina iaf. En gosig Tuva som plötsligt tog sin Kudde och la sig på toagolvet. Och Loke och Tuva som pillar med en massa småleksaker, typ kinderägg-grejer.

 


Igår planterade vi vårt äppelträd i vår nya trädgård, Köpte ett på Långås marknad med fyra sorter på. Hoppas att det tar sig ordentligt! Idag harjag varit duktig och åkt inlines igen, så skönt! Embla har lekt med en kompis och Åke, Tuva och Loke har cyklat lite och lekt lite på lekplatsen. Sen åt vi lite lunch och höll oss inne de varmaste timmarna och tittade på Mamma Mia, efter önskemål från Embla sedan flera dagar tillbaka! Därefter for vi ner till stranden och slappade/badade/grävde lite! Härligt, vi kom deit samtidigt som syster yster och satt bredvid dem. embla och Emelie hade lite vattenkrig och sedan råkade PJ hamna i skottlinjen! Skoj! Kul oxå att Embla är nöjd och glad och har kul fast hon från början inte alls vill åka och absolut inte ska bada. Hon var i en bra stund med Moster Emelie!


Sen blev det Pizza på Kajutan och när vi nästan var klara kom det en liten regnskur, uppfriskande! Nu ikväll harvi vart en sväng hos morfarn, Loke och Embla spelade lite TVspel, jag städa bilen, sen hjälptes vi åt att tvätta den,Åke, Embla och jag. Tuva fick en liten balja att sitta i och plaska!


Nu ska jag sova, imorrn kväll ska vi titta på Ronja Rövardotter i FBG. På dan får vi se, Åke och Embla ska till stugan i årnakulla och Måla iaf. 

 
 
Ingen bild

ulho

21 juli 2010 23:50

Härliga bilder ,påminner mig när ja va barn , smultron på strå . Moster blev sugen på korven . kramar mormor

 
Ingen bild

Camilla

22 juli 2010 16:19

Trevligt med ett torp där man kan vara och koppla av! Ska jag skicka några bilder från ditt besök, tog ju som sagt en massa kort! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards