Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Gamla inlägg från en tidigare blogg

Av Andersson - 26 juli 2010 13:23

tyckte det kunde vara kul att ha allt samlat!

Dessa inlägg handlarom våra katter!

KATTUNGAR BORTSKÄNKES!!!

(2008-08-13)

två hanar och två honor, de är drygt tre veckor nu, så det är ett tag kvar...

Snart nya kattungar! 

(2008-04-26)

Vet inte om jag är glad eller inte över det, men det är ju helt och hållet vårt eget fel iaf, som inte kastrerat henne. Embla är Glad och längtar tills de kommer och visst tycker jag oxå att de är bra söta ett tag, men sen, när man inte vill ha alla...

Jaja nu går hon här och tjock våran lilla kattmamma, det är bara att vänta på att det ska hända nåt. Hoppas vi får vara me denna gången oxå!


Nån som vill ha en liten unge i framtiden? Säg till bara!!
 

Träffat två av de andra ungarna! 

(2008-02-12)

Var hos en kompis idag som fått två av våra katter, och de mådde bra och levde loppan! En hona och en hane och de var båda ganska små till växten fortfarande. Honkatterna var väldigt små när vi gav bort dem, hankatterna något större och den hankatt vi har kvar hemma har vuxit och tom blivit större än mamman. Men dessa två var fortfarande små och kattungebusiga. Men gosiga och lätta för barnen att bära. Ett plus tycker ju barnen iaf. Vet inte om katterna tycker detsamma..

Vi borde beställa tid för kastrering av våra båda katter så att vi får fler ungar, för det vill vi inte nu. Inte jag iaf, Embla vill gärna ha fler, men det är ju inte direkt hon som tar hand om dem...

 

  


Så var man ytterligare en katt fattigare...

 

(2007-12-12)

Japp, nu har vi två katter igen som vi hade från början! MAmmakatten och en av ungarna. Stig är borta nånstans... och tre av ungarna har fått nya hem. Den ungen som är kvar känner sig lite ensam och vilsen nu, det är bara ett par dar sedan det sista syskonet flyttade och de har varit väldiga bundisar. Så nu går han runt här och jamar och söker kontakt. Mammakatten är inte allt för intresserad då hon inte vill dia längre och sjasade bort ungarna för ett par veckor sedan.

MEn vi klappar honom och gör allt för att han ska må bra!  Det sk anog bli super! Två katter är rätt lagom!!

Hoppas att de andra ungarna trivs i sina hem!

 

Fortfarande ingen Stig

(2007-11-06)

Men våra två småhanar blir gosigare för var dag som går och det är härligt! Vi har gått och kollat dikena lite grann här utanför men inte hittat någon Stig. Åke tror att han bara har flyttat för att han kände sig ivägsjasad av kattungarna. Jag vet inte. Hoppas han har det bra i så fall...
 

Var är Stig?

(2007-10-28)

Vår äldsta katt Stig är borta sedan några dagar, börjar bli orolig nu för så här länge har han aldrig varit borta förut. Får nog ge oss ut och leta i dikena. Tre katter har tidigare blivit påkörda för oss...

Han är den goaste av dem så är det är trist.
 

Två kvar

av: Melumm

(2007-10-23)

Nu har vi bara hankatterna kvar, lite lustigt för jag trodde att vi skulle stå här med honkatterna kvar. Hankatterna har tidigare varit lite skygga och inte velat bli klappade, sprungit undan snabbt som ögat när man närmat sig. Men nu sedan de andra två kelgrisarna lämnat oss har hanarna blivit mer gosiga. Härligt!!

Och Embla har döpt dem, fast inte på riktigt ännu. Man måste ju använda vatten som prästen gör:)

I alla fall så har hon bestämt namnen Per och Isak. Helt ok namn tycker jag!
 

Ännu är de kvar...

av: Melumm

(2007-10-13)

...var meningen att vi skulle lämnat bort en av de små idag, men tiden var för knapp, som så ofta nu för tiden.

De börjar bli mer och mer järva, gillar att vara ute och busa, men inte för länge. När de vill in går de till någon av våra tre dörrar och jamar som in i bänken. Det hörs tydligt, men tyvärr går de oftast till framsidan och där vill inte släppa in och ut dem pga av den väl trafikerade vägen här utanför. Så försöker man kalla på dem på baksidan istället och det har de börjat att fatta så smått, men man kan kalla länge på dem;)

De lär väl sig så småningom!!!

De lever loppan!

av: Melumm

(2007-10-08)

Vi har fyra kattungar hemma och de är sjövilda tillsammans, de är 10 veckor gamla och två är borttingade och ska flytta nästa vecka. Det ska verkligen bli skönt. De är överallt och ingenstans, förstår inte riktigt hur vi tänkte när vi bestämde att kattmamman skulle få en kull ungar innan vi kastrerade henne!?! Alltså dom är ju gudasöta, men utseendet räcker inte långt när de klättrar på möbler och hänger i gardiner. River jord ur blomkrukor och för väsen på natten...

Ja ja snart kommer man väl sakna dem istället skulle jag tro. för dom är ju faktiskt väldigt gosiga oxå! Våra små kattungar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards