Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Fler gamla inlägg

Av Andersson - 26 juli 2010 13:45

Har en hel drös med gamla inlägg som jag tror jag ska lägga in här, men inte just nu.. Blev plötsligt väldigt hungrig och insåg att jag inte ätit sen frukost, hmm.


Åke har tagit med sig alla tre barnen ner till Torekov för att hälsa på sin mamma och johnny som campar där. heldag/eftermiddag för mig ifred. Har pysslat med lite räkningar, ifyllnad av schema, tecknat försäkringar, gjort adressändring mm.


får se vad jag gör mer i eftermiddag...


Hela dagen igår var vi i Björketorp och packade, där är mer kvar än jag trodde, men det går framåt! Mycket är packat och UTRENSAT! Skönt.


Här kommer ett inlägg skrivet ett par veckor innan Tuva föddes! Kul med lite minnen! DÅ är bloggandet bra attt ha!


Härlig dag!

(2009-03-01)

I fredags var det planerat att åka till babyobarnmässan i GBG och jag såg fram emot det med glädje! Vår väns tjej (fårn amerika som flyttade hit till honom för ca en månad sedan) skulle följa med. Vi skulle plocka upp henne (de bor i GBG) men jag hade inte ságt nån exakt tid, känner mig själv och barnen tillräckligt väl för det.
Loke vaknade alldeles för tidigt, båda barnen somnade lite sent kvällen innan (hopplöst att vara hemma, även om vi försker hålla på tiderna något sånär), o Embla vaknade inte lång därefter, båda var snuviga - hela veckan har gått i snuvans tecken - och trötta och gnällde mest. Det gick inte att leka tillsammans, för antingen skrek den eller den andra och jag bara kände STANNA HEMMA...
Men det räckte att säga de orden så blev ju båda ledsna för vi pratat så mycket om att vi skulle åka. Så vi tog tag i oss själva och fick gjort iordning allt, matsäck, dusch av mamman, packat och ut i bilen. KOm inte iväg så tidigt som jag hade tänkt, men inte heller jättesent, s¨å det var OK.

Plockade upp Ellen och vid strax efter 11 hade vi gått in på mässan. Åh vad mycket folk där var, kan ju säga att vi mötte folk som redan var på väg därifrån när vi gick in. Det var helt knökat, jag har vart där två gånger innan, på söndag båda gångerna tror jag och dte har vart mycket lugnare. Vårt sällskap talar bara engelska och bland alla dessa människor, barnvagnar och skrikande barn var det inte lätt att kommunicera. kan undra vad hon fick för uppfattning och upplevelse utav detta.. Hon stannade inte så länge med oss, skulle iväg på annat under eftermiddagen. 

Tack o lov så droppade det av folk och det blev helt uthärdligt att vara där efter bara 1,5 timme ungefär. jag tittade lite sporadiskt på saker och ting och tog emot reklam från var och varannan människa...  

Sen lät jag barnen styra vad de ville hitta på och där fanns många roliga aktiviteter för dem i år! köra cykel/bil (båda barnen provade, Embla var nog lite stor men Loke körde så han blev alldeles svettig), sagostunder (Loke satte sig snabbt tillrätta och lyssnade på bok!), Spöketlaban bio (där båda två satt som ljus och åt sina korv med bröd som vi hade med oss, medan jag satt utanför i picnicområdet och åt min pastasallad - i lugn o ro!!), teater på scen (Nalle pettersson, barnen var helt inne i det), sparka boll med IFK göteborg (Loke sparkade med deras målvakt och gjorde mål!! Rätta takter då vi är Elfsborgare ut i fingerspetsarna!), nallesjukhus (där Embla, efter att ha haft dit flera nallar som behövde omvårdnad (man kunde låna nallar där=) fick låna doktorsrock och vara nalledoktor- STOR GLÄDJE, hon spenderade mycket tid där! Även Loke lånade nalle och pippidocka som fick plåster och bandage mm), ansiktsmålning (med lång kö, men Embla var där flera gånger och tittade och vill ju så gärna, så hon stod där i kö ´LÄÄNGE och blev till slut helt blå i ansiktet med vackra blommor på kinder och i panna), fisherprice leksaker, (där Loke sysselsatte sig medan Embla stod i kö - trodde inte riktigt att han skulle gilla det för där är mycket bebissaker, men han hittade hörnet med bilgarage, kassaapparat, liten lekdator mm, datorn var "hans" den, slog ihop den och strosade iväg! Fick snällt lämna tillbax den igen och la den då så högt upp han nådde i hyllan!)

dagen avslutades med att en ambulans kom till nallesjukhuset och det var ingen mindre 'n vår kompis Anna som jobbade i den! Så det blev utfrågning från EMblas sida om vad allt var för nåt och dagen var fulländad för oss alla!


Det var en lyckad dag med glada barn och en glad mamma, vi bråkade inte om nåt annars så blir det ju oftast nåt som man är oense om, men vi lyckades fantastiskt bra i fredags, trots den dåliga starten ¨på morgonen!! Barnen lyssnade och det var inget tjat om vill ha, vill ha. härligt med såna "utflykter".

Vi hade lite pengar med oss och barnen köpte varsin djurkudde, Loke valde en anka och EMbla en kanin. Jättegoa och mjuka!

Embla ville köpa nåt till Loke och valde en röd långärmad med grodor på från Kameleont, och jag valde ett par helgröna byxor till. hon är givmild ibland min dotter, inte ett ord om att hon ville ha nåt klädesplagg (tur det för hon har mängder), hon var så nöjd med sin kudde som hon valde helt själv!!!

idag ska vi till varberg/Tvååker, barnen ska på pettson o findus teater med mormor och jag ska träffa min morbror och få lite hjälp med datorn och få en god behandling!

Nu ska jag kliva in i duschen! 
Slut på det gamla inlägget! På återssende!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards