Fem i familjen

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Andersson - 18 april 2012 22:12

Har varit hemma i en och en halv dag, Loke hostade natten till igår. Hostade massor så jag flera gånger var säker på att han skulle kräkas, men inte då. Dock var han inte särskilt pigg så han fick bli hemma från förskolan. Eller hemma och hemma, han fick följa med mig till jobbet ett par timmar och sitta i personalrummet med IPAD:en för vi hade besök av specialpedagog och jag ville gärna vara med. Han skötte sig galant och eftermiddagen tog vi det lugnt hemma, jag bakade lite knäckebröd och frallor och bröd. Emblas sålde majblommor och Loke kollade TV ( han hade lite feber på eftermiddagen ), natten till idag sov han bra, nästan ingen hosta alls och idag har han vart pigg som en mört. Skönt det, hoppas att det håller i sig. Jag gissar att han kommer hosta en del på förskolan imorrn, särskilt om han springer mycket, fast han inte hostat idag - han har provsprungit :-) det får bli som det blir. Jag har i några dagar tagit mig an att kratta i trädgården, inte så mycket löv för det vi höstas, men små pinnar i mängder som blåst ner från träden. Och gamla ekollon. Det tar aldrig slut känns det som, särskilt inte när det blir krattning i 30 min i stöten och en Tuva som sitter i gungan och vill ha FART!!! Ikväll somnade barnen dock väldigt tidigt och snabbt så då slank jag ut och krattade en timme, så nu är det inte så mycket kvar. Det får bli lördagens uppdrag innan vi ska på Embla o Lokes gympauppvisning. Klockan 14.00 i idrottshallen om någon är intresserad. Embla harvtränat massor påskin dans och ser fram emot detta väldigt mycket!! Nu sängen, en lång dag imrgon med pmöte på kvällen.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards