Fem i familjen

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Andersson - 21 april 2012 13:30

Alldeles för trött. Embla lekte med en kompis igår och jag erbjöd att hon kunde sova över så behövde inte alla föräldrar stiga upp tidigt en lördag för att de skulle på dansträning kl. 08.00 Jag menar vi brukar ju ändå bli väckte vid halvsju sju av Loke. Tjejerna var hjelt inställda på att de behövde väckas kl 06.00 Det gör jag inte sa jag, möjligen halvsju, men jag tror sju räcker och ni ska isäng tidigt... halvnio började sängförbereselserna och halvtio satte vi på Emblas skiva och de somnade fort båda två, i samma säng. Vid tre vaknar jag av nåt, kompisen är på toa och döm om min förvåning när jag sedan hör prat och fnitter..


Ropar in till dem att klockan är tre och det är natt, SOV!!!


Jag somnar om så jag antar att de oxå gjorde det, men inte så väldigt länge.... tuo i sex vaknar jag igen, prat och fnitter... Går upp och pratar med dem att de behöver sova mer, det är natt, ni ska vara pigga i eftermiddag, ni behöver sova. Det är tyst en liten stund.... Tre gånger säger jag till dem, men vad hjälper det, det är oirrigt och spännande att ha uppvisning idag. så vi har varit vakna sedan dess, Loke och Tuva vaknade oxå nån gång där innan sju. försökte få Embla att vila efter maten, vi la oss och lyssnade på hennes skiva, men nerverna var väl på topp. JAG SKA INTE SOVA! Arg... Nej du behöver inte sova, men vila är bra, du ska orka uppvisning och vi ska ha en harmonisk dag resten av dagen... MEN JAG ÄÄ INTE TRÖTT, JAG VILL INTE SOVA!!! Nej du behöver inte sova, ligg och slappna av bara, jag är trött och vill sova...


Har jag sovit? NJa 5 minuter kanske, Tuva kom och kröp ner och somnade gott jämte mig strax innan EMbla gick upp. embla sov ju inte, vilade knappt...


Nu iväg på uppvisningen och hoppas på en bra eftermiddag!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards