Fem i familjen

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Andersson - 15 oktober 2009 22:05

bara tre dagar kvar, sen ska jag jobba i tre veckor. Ska bli kul och träffa alla jobbisar lite mer! Åka ska va hemma med våra guldklimpar, han har ju sin semester kvar då han blev sjukskriven i somras (vad det lät längesedan) så han tar ut tre veckor nu!


JAg är trööööööttt och borde så och sova men jag har en chokladpudding i kylen som jag bara MÅSTE äta upp först! jag är trött för att Loke vaknade inatt. Kl 02.17 -Mamma...   mmm va é det svara jag...jag drömde mardröm. Det var inte bra sa jag  -Mamma, jag vill sova hos dig.... ja kom då, säger jag och samtidgt svarar åke Ja. -nej mamma sa jag säger Loke då. kom hit och lägg dig då säger jag igen och han kommer krypandes över och jag blir inklämd mellan honom och tuva. Inte särsklit bekvämt, men men.


Bara det att han inte somna igen...han var visserligen tyst, men inte stilla, vred och vände och petade och pillade, och trångt var det. Jag kan inte sova då...  kl 03.23 säger han -mamma jag är törstig, så vi går upp till toan för att dricka, men vart var vårt plastglas som brukar stå där???? vet ej... han fick dricka ett par munnar ur min kupade hand och var nöjd med det och sen sa jag till honom att han fick lägga sig i sin säng igen för jag kunde inte sova. jag stoppade om honom och han måste ha somnat sen för det var tyst och jag somnade som en stock... Dock väldigt tunga ögon när klockan ringde 07.00 men vi har klarat dagen!


Det är längesedan jag skrev om Våra gå och lägga branen rutiner. Jag kämpade ju med att de båda stora skulle somna själva i sina sängar efter en godnattsaga. Och tillbringade många timmar sittandes i hallen däruppe för att de skulle se mig när de låg i sina sängar. Det har gått över förväntan!!! Embla vill aldrig gå och lägga sig, det äör tråkigt och hon är inte trött etc. MEn det funkar utmärkt nu att vi går upp tillsammans, antingen åke eller jag med både embla och loke, kissar borstar tänder och kryper i säng. För det mesta läser vi först för loke för han är så trött. Och sedan medan vi läser för Embla så somnar Loke gott i sin säng. Sedan funkar det faktiskt att gå ner och greja/kolla tv/sitta här innan Embla somnat och hon somnar av sig självt däruppe... Visst det händer nån gång då och gå att hon har svårare för det, men det tar jag. Jag trodde ju inte i mitt liv att detta skulle hända på bara någon månad eller två. utan snarare ett år. Så jag är supernöjd!!! Det underlättar ju dessutom när vi ju har en Tuva oxå att ta hand om natta på nåt vis. Och denna veckan (varannan vecka) när Åke jobbar eftermiddag/kväll så är det ljuvligt att det funkar så bra. Förut så försvann mina kvällar iväg, jag somnade ofast med barnen och nu kan ju göra nåt istället mer eller mindre vettigt....


jaha nu tar batteriet snart slut och min chokladpudding väntar fortfarande på mig... Gonatt där ute!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards