Fem i familjen

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Andersson - 22 oktober 2009 21:06

helt otroligt vad trött man kan bli av att jobba... Ellerär jag bara ovan efter att ha varit ledig sedan februari??? Kanske det, det ger sig snart. Har gjort en veckas arbete efter imorgon, och imorrn har jag låångdag, 8.30 - 18.30, det ska nog gå det också.


Fantastiskt kul är det att vara tillbax och göra ett jästspel på jobbet iaf! Jag har inte insett hur mycket jag har saknat min arbetsplats och mina KOLLEGOR och även barnen. Lite konstigt för jag stormtrivs med att vara hemma (och jag blir absolut inte trött på samma vis när jag går hemma och dräller) och göra det vi känner för och inte ha några måsten. Men oj vad kul det är att jobba! Och familjen klarar sig utmärkt hemma, även Tuva!


Loke är hos farmor igen och blir lite bortskämd, vår lille goding. Han blev hämtad igår eftermiddag och kommer hem imorgon igen. Lite tomt är det allt, men han har det kanobra hos farmor och tänk vilken lyx att få ALL uppmärksamhet för ett par dagar och inte behöva konkurrera mot de andra syskonen. För visst blir det konkurenns, det går inte att undvika även om man kämpar för att vara rättvis och ge alla egentid mm Men så länge Tuva är bebis så behöver hon mer omsorg än de andra och det är tidskrävande... Men vi ger allt vad vi kan.


Nu tappade jag tråden helt totalt, vet inte riktigt vad jag ska skriva om mer...


Jo jag har börjat på en fotokurs för att lära mig min kamera och alla inställnngar som man kan använda för att ta bättre bilder. Två gånger har det vart och det är intressant! Igår gick vi igenom bländare, slutare och ISO. En hel massa olika siffror som hänger ihop på olika vis och kan ställas om på olika sätt och ändå få i princip samma slutresultat... Krångligt men det ska nog gå att få in en del i hjärnan och mycket anteckningar blir det. Nu ska jag bara ta mig tid att testa lite innan nästa gång då vi går igenom detta en gång till. Kan ju vara bra att ha nåt att referera till och inte bara se alla dessa siffror. Men det är KUL!!! Försökte sätta Tuva som modell, hängde upp ett lakan och placerade tuva med en leksak så att hon skulle sitta still. Hur gick det då??? inge bra. hon och sitta still går liksom inte riktigt ihop... Och så tänkte jag testa lite olika inställningar så man kan väl säg att det inte blev några direkt bra bilder... men skam den som ger sig. På det igen bara... (har inte laddat över bilderna från kameran till datorn så jag kan inte visa nån, men det kommer tids nog)


Nu ska jag sova

Gonatt!!!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards