Fem i familjen

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Andersson - 18 maj 2010 23:08

den enda denna veckan, men det finns alltid skolarbete att göra när man går på högskolan. Inte kan man väl vara ledig bara sådär.. Så det får bli lite läsning och mycket barnumgänge och så tvätt oxå.


Men snart är skolan slut igen, lika plötsligt som det startade lika plötsligt tar det slut, femveckors kurser är inte långa. Sen blir det ledigt ledigt ledigt hela sommaren lång, i väntan på att ha ett jobb att gå till i augusti, vilket jag ju inte vet om jag har ännu. dock vet jag att Loke och Tuva har fått plats på förskolan, vilket bara det är ett steg i rätt riktning. Jag lämnade in ansökan ganska sent, och har fått en bekräftelse på att jag sökt. Men så igår RINGDE de från förskolan och talade om att vi fått plats. Jag hade förväntat mig samma ordning som i mark. Först bekräftelse på kö, sedan platserbjudande, och sedan när man tackat ja till platsen, en platsbekräftelse. Allt i pappersform som skickas per post. Sedan kommer det ofta ett litet kort nån vecka innan start om vilken tid man är välkommen första dagen på inskolningen. Men inte då. Här ringde de och redan nu har jag fått vilken tid det är första dagen. Spännande! Men hela sommaren ska vi njuta först!


ikväll har vi vart ute och cyklat, barnen och jag. en liten runda genom samhället, stannade till och kollade lite på Pappa och syrran när de spelade Boule, cyklade vidare och lekte lite på en lekplats, trampade sedan till ICA och Embla och Loke gick in köpte varsin festis till alla tre barnen, sedan cyklade vi hem den vägen som Embla numer går hem själv från skolan. Embla var snabb hem så hon missade mitt, Tuvas och Lokes stopp på brandstationen, där min plastpappa var. Loke provsatt ett par brandbilar och var sååå nöjd! Han ville testat löparbandet som de har där oxå, men jag sa att det fick vänta till nästa gång.


hoppas på lika ljuvligt väder imorrn!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards