Fem i familjen

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Andersson - 30 maj 2010 22:03

och den enda mamman jag inte varit hos idag är min egen    Jag som tom bakat bullar och banankaka för att ge henne, så har jag inte ens pallrat mig dit..


Hoppas att din dag har vart bra mor! Förresten så var jag ju faktiskt förbi på förmiddagen, nån gång mellan 9 och halv 10, men då var det låst och mörkt i köket, så Embla och jag antog att ni sov... Så vi körde hem istället. vi hade då vart på inlines/cykeltur i värsta motvinden (vi skulle ju såklart valt att köra rundan åt andra hållet, men det tänkte jag inte på).


Embla fyllde SJU år i onsdags och hon fick massa roligt som hon ville ha!

- Svarta jeans och rosa helloKitty linne + trosa, en gul *tingeltangel* kjol, Timotejskiva och klistermärken av farmor m. familj. Allt passade väldigt bra, även jeansen, jeans som annars har en tendens att vara väldigt stoooora i midjan på henne.

- Hellokitty sängkläder av farfar, detta var vi tvungna att bädda med direkt på kvällen.

- En cykel och ett par flipflop av Mormor m. familj, Morfar m. familj, Moster m. familj. Hon vill bara ut och cykla cykla cykla, hela tiden. "Kan vi cykla en långrunda? Går det att cykla till farmor? etc...

- pengar, en liten svart börs/handväska och en mugg med sugrörslock av Faster m. familj. Muggen skulle hon ha när hon cyklar ochbehöver pausa. Därför blev det en tur till Handins och inköp av en flaskhållare till cykeln, som nu sitter lite provisoriskt fast, men det funkar!

- Pengar av gamlafarmor, som hon använde till flaskhållaren och en form av dagbok och ett pennfack (de två sista inhandlade på Öströö fårfarm). Hon är mycket nöjd med sina köp!

- pengar av "plast" Inga och "plast"Ingvar som hon sparat.

- Spelet Ubongo och en kanin (kommer inom kort) av sina syskon och mamma och pappa. Spelet var kul och Embla vann! Kaninen vill hon helst ha NU! Men vi väntar lite grann, har dock kollat runt lite på nätet. Vi vill köpa en Lejonhuvad kanin till henne. De ska visst ha bra temprament och så är de inte så stora.

  Grattis morgon i sängen! Alla nakenfisar vill vara med när det är paketöppning!  

Jaaa, Hello Kitty!!!

hmmm vad kan det vara.... SPÄNNANDE att få paket!

    

Här var det klistermärken! Fiiiiina och gliiiittriga.


Fler bilder kommer från kalaset vid senare tillfälle!


godnatt på er.

Ovido - Quiz & Flashcards