Fem i familjen

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Andersson - 26 oktober 2013 23:33

har det varit, men en mycket bra vecka! 


Jag har till och med kommit iväg till gymmet, det är inte varje dag precis.. Men jag passade på i torsdags när Loke var på Innebandy-träning. Tuva fick kex, juice och Ipad med sig att sysselsätta sig med. Det funkade bra denna gången, men där var mycket folk! Tio starka unga grabbar som trängdes i lokalen (helst framför spegelväggen) å så jag och Tuva, men vi smög in i gamla bankvalvet och gjorde mina övningar, alldeles för trångt annars. Tuva prövade lite när jag var klar. Enbensfällkniv och en magövning på boll ;-)


Hoppas på ett litet pass imorgon innan Embla ska iväg och rida. Tänkte köra Tabata då, så kan kidsen vara med och göra övningarna oxå! Det kan bli ett roligt pass! Det var längesedan Embla red nu, så jag är glad att Jenny hade en plats över imorgon. 


Idag har vi passat kusinerna nästan hela dagen, intensivt, men ändå lugnt. De har lekt bra mest hela tiden, men vad grejer de (läs Tuva) kan släpa fram... Tror att det i de flesta fallen var Tuva som var drivande och drog fram saker. Hon var åtminstone den som städade undan minst grejer innan nästa skulle fram. I en liten lägenhet som våran så syns det ganska tydligt när det har varit lek en hel dag. Men kul är det att de trivs så bra i varandras sällskap! Vi avslutade dagen med lek på lekplats och fika ute i friska luften. Det gjorde susen för oss alla. När Mira och Hugo blivit hämtade  promenerade jag och barnen till Time och köpte lördagsgodis, sen vart lite kvällsmat och film och soffhäng och godisätande. Å jag konstaterade återigen att jag nog inte ska äta godis.. Det är jättegott, men jag känner mig så, ja jag vet inte vad. Jag äter väl för mycket antar jag.. Men jag är ju en godisgris så det står härliga till, fast när jag var iväg på danshelgen och godispåsen skickades runt tog jag inte en enda bit, var inte sugen det minsta.. det är konstigt.. när jag går här hemma så är jag sugen titt som tätt och finns det nåt i sockerväg så äter jag det. Hopplöst..


Det är höstlov nu och jag har tagit ledigt några dagar så jag kan få umgås lite mer med Embla, så härligt att få ha henne här lite, jag ser ju henne väldigt sällan känns det som, min goa underbara dotter! Hon har så mycket att prata om, så många tankar om allt och inget. Kloka saker, ikväll när jag nattade henne pratade hon om tjejer och killar som gör samma arbete men har olika lön, att det är orättvist. Varför är det så? Ja, jag hade ju ingen direkt bra förklaring på det, men vi diskuterade det lite iaf. 


Nu är det dags för sängen så att jag kan få ytterligare en go mysmorgon med barnen i sängen imorrn, sådär knöigt gott halvskönt när alla tre vill ligga nära/på och kramas. -Det är min mamma! -Nej det är min mamma! -det är min mamma! Ljuder deras stämmor halvt på allvar halvt på skämt å alla vill ha sin beskärda del av mig. Det är goooos!! Tills det plötsligt övergår till bus, utan förvarning. då är det inte så bekvämt längre, men lika härligt! Jag älskar er mina godingar.

   

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards