Fem i familjen

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Lördagkväll igen

Av Andersson - 10 oktober 2009 21:55

och här sitter jag när resten av familjen sover, så var det med den kvällen...


Fast då får jag ju iaf bloggat lite i lugn och ro!


Tuva och jag gjorde lite äppelsaft i veckan, eller förberedde och satte ett par satser som jag har silat sen. Tuva var till mycket god hjälp där hon satt i diskhon och slabbade med vattnet och smaskade i sig äppelskal! hon var sååå nöjd och jag fick gjort det jag skulle! Se bara på dessa goa bilder!  UNDERBART MED VATTEN!

  Det är bäst att hålla i sig oxå!  Massor av äpplen har mamma delat för att sedan riva med hjälp av matberedaren, närmare bestämt 5 kilo. Och ändå tar äpplena aldrig sluuut.

  

Jag tuggar och suger för fullt, och var något blöt när mamma klädde av mig!


JAg tycker denna äppelsaften är så god, väldigt frisk och mild smak, och man kan späda den hur man vill beroende på hur mycket smak man vill ha. Utmärkt måltidsdryck. TEsta att gör det nån gång ni som har tillgång till mycket äpplen, den är väldigt lätt att göra oxå! Ska skriva in receptet nästa gång, nu orkar jag inte hämta det..


Så här ser det ut när man blandat ingredienserna, vatten, äppelriv, natriumbensoat och citronsyra.

  


Nu äntligen sitter Tuva bra själv på golvet, stadigt alltså menar jag. Och kan faktiskt sitta en stund och leka utan att behöva krypa iväg direkt, även om det är väldigt roligt förstås! och att resa sig mot allt och inget, hennes huvud får en del smällar kan jag säg... Men hon är bra stadig i benen och sätter sig ner själv från stående och från krypande. Lite bilder för att illustrera...

      Hönerna är väldigt fascinerande, hit kröp hon och reste sig mot gallret för att spana!

    JAG KAN SITTA...



...OCH JAG KAN TA MIG UPP ETT PAR STEG I TRAPPAN!!! (hur ska detta gå?)       

Precis efter jag knäppt dessa två sista bilderna och lagt kameran, så föll hon pladask och slog huvet i golvet, men hon var väldigt lycklig över att kunna stå där! (de är tagna för en vecka sedan eller två)



Embla utövade äppelförsäljning vid vägen igår, det gick tyvärr inge vidare. Det var ingen bil som stannade och ville köpa äpple... Trots att vi satt upp en stor fin röd skylt vid soptunnan...     

Men fint hade hon radat upp äpplena iaf. kanske funkar bättre en annan gång?


nähä... nu ska jag ta och nana, imorrn blir det först huskoll, sen dop, sen till svägerskan för att skypa med Alfred som är i Amerikat. Det blir en intensiv dag men trevligt att träffa tjocka släkten!

 
 
Charlotte

Charlotte

11 oktober 2009 08:19

Mamma har precis hur mycket äpplen som helst så jag tar gärna emot receptet!

http://hemmahosfyrklovern.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

11 oktober 2009 15:27

Hej! kan du skicka dessa fina bilder på tuva och kan jag få äppelsaft receptet. Jag och mamma har gjort väldigt mycket med våra äpple denna gången. så goda är de oxå!

 
Ingen bild

ulho

11 oktober 2009 15:53

Vilka härliga bilder . Hoppas det går bättre för Embla en annan gång. Fantasirik. KRAMAR MORMOR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2016 17:45

Damma av bloggen och börja skriva igen?    Kanske...    Senaste tiden har jag iaf varit inne på min blogg och levt mig tillbaka i tiden.. Eller ja, läst mina gamla inlägg och tittat på alla bilder på mina underbara barn när de var yngre! Myck...

Av Andersson - 24 juli 2014 19:42

i mitt liv!   Jag håller på att flytta ut på landet, till min älskade man, jag har verkligen hittat mitt smultronställe där jag trivs så bra. vi har skaffat oss en liten hund, Uno. Jag var lite tveksam till en början, hade ju ingen aning om vad d...

Av Andersson - 23 maj 2014 13:59

Idag är jag stolt över mig själv! Dels för att jag faktiskt tog studieledigt från jobbet idag för att över huvudtaget känna att jag hade möjligheten att färdigställa min inlämning som ska in senast på söndag, dels för att jag klarat av att färdigstäl...

Av Andersson - 2 maj 2014 13:59

Efter en fantastisk skön fördelsedag, som jag var ledig på och ett trevligt och lyckat kalas med glada gäster så var det dags för koutsläpp igår förmiddag. Det var en trevlig tillställning med mycket folk och kossor som skuttade och stångades och ver...

Av Andersson - 5 april 2014 20:02

tror jag bestämt att jag utlovat, här kommer de!   Underbara underbara Embla! Vi hade fler soliga härliga dagar, men även snö och snö och dimma och lite blåst...     Brorsan på sin bräda!   Och Loke på sin bräda!   Embla åkte oxå b...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards