Fem i familjen

Alla inlägg under oktober 2009

...

Av Andersson - 6 oktober 2009 09:31

... tänkte skrivit måndag igen som rubrik, men kom på att det ju faktiskt är tisdag!

Borde dammsuga, tvätta golv och tapetsera, men känner mig bara slö och lite snuvig... Vill inte vara seg, vill ha massor av energi!


Åke är hos läkaren på undersökning av sin yrsel, hoppas att de kan ge några mer svar och att han blir helt återställd snart! Det vore så skönt för oss alla. han sprang lidingöloppet den 26/9 och veckan efter var han yr betydligt mer än han vart på länge innan. Det kan ju inte stå helt rätt till då? Man måste ju kunna anstränga sig, träna, kllippa gräs mm utan att behöva bli yr? *hoppas på det bästa*


jag har lovat Embla att vi ska köpa ett par stövlar till henne. Hon vill ha höga stövlar som låter när man går, "klackar" som hon kallar dem, såna som jag har! får väl se vad det kan bli av det hela...


Huset vi kolla på igår var väldigt fint och fräcsht men inte vad vi söker. det fanns ingen tambur/hall/groventré eller vad man ska säga. När man klev in kom man i princip rätt in i huset, snacka om grus överallt! Man kunde gå genom garaget i källaren men det känns inte optimalt med tre barn så att säga. sen var det väl egentligen ett sovrum för lite. Trägården var super! enkel och lättskött med ett par äppelträd och lekstuga - till emblas stora glädje! hon planerade snabbt och lätt vem som skulle sova var och lite annat! men vi letar vidare.


Nu ska jagta tag i nåt vettigt att göra, det blir nog dammsugaren...


på återseende

Av Andersson - 4 oktober 2009 21:33

...jag försökte häromdagen, men lyckades istället radera de bilder som jag laddat upp. Så kan det vara när utformningen av sidan förändras och man ska lyckas lära sig det nya.


Men jag gör ett nytt försök.


    

Tuvas första cykeltur, med något för stor hjälm. Men hon trivdes nog för hon hade somnat gott när de kom fram, med huvudet hängandes fram mot pappas rygg. Tyvärr blev det ingen cykeltur hem denna gång, för när allt var

redo och Loke skulle svänga runt med sin cykel så välte han och slog i näsa/ansikte och det blödde och han var ledsen. Mamma ryckte ut med bilen och hämtade kidsen och pappan fick cykla hem själv. Det gick bra med Loke när han väl lugnat sig, syntes inget efteråt, men det gjorde säkert ont.


Vi har varit på Universeum i Göteborg, det var en trevlig upplevelse. många vattendjur att vila ögonen på, och även en hel del andra. Men det var nog de stora akvarierna som var mest fascinerande! KOlla bara på dessa tre STORA fiskar...

  HAJ!!!

SÅGFISK!!!!     PRICKFISK?


Men även aktivitetsrummen var väldigt roliga, både för oss vuxna och för barnen. BRA!


I helgen har barnen och jag varit i årnakulla och snickrat lite i stugan med far min och systeryster med familj. det blir fullt ös på liten yta med Vuxna som försöker arbeta med isolering och skruva gips, barn som vill vara med och skruva /titta. barn som tycker det är tråkigt för ingen leker med henne (läs Embla), IngMarie som servar oss alla! försöker leka lite med barnen, laga mat och duka och lite till. Bebisar som sover. Men det går finnemang! man kan ju inte gärna ha för höga krav när man åker dit alla. Då får man hellre dela upp sig när vi åker dit, men det är ju inte lika roligt eftersom vi alla vill vara med och bygga! Bra kommer det bli när vi blir färdiga! Väldigt mysigt är det att vara där oxå, nu regnade det och blåste som bara den, men det var härligt inomhus och Embla, Loke och IngMarie var ute på promenad oxå. Regnkläderna var blöta, de var torra! Åke har vart på HVövning i regn och blåst, men de hade haft de bra oxå! Sovit i tält!


Imorrn drar vi till Tvååker och tittar på hus, spännande. Det är det nästan alltid, även om man läst på innan och kollat på bilder så vet man inte riktigt vad det är man kommer till.. Man ska ju syna nogrannt!


Loke är hos framor och sover över, hon hämtade honom i årnakulla och det var inga problem alls. Härligt att han har vuxit och vill åka och sova över, inte bara vara hos mamma och pappa!


Lite mer bilder kanske??

 

Stylad av storasyrran, tuppkam och smink! Jag har då inte fått lov att fixa nån frisyr på honom nån gång, men hon fick och han var så fin!!

  

 "Här ser ni" visar syrran upp vad hon har gjort!

  upp med hakan!  

Så här såg det ut innan vi sprayade på färgen. Embla hade vattenkammat riktigt rejält!


nähä nu ska jag gå och sova, Tuva har satt igång med nån sån där härlig "jag vaknar många gånger varje natt" sedan hon blev förkyld, och vill bara ligga och snutta på bröstet. Blir tvärarg när jag försöker stoppa in nappen istället och bara vrider och vänder på sig. Inte kul, särskilt som det gick så bra innan att få henne att somna om igen utan bröst och hon faktiskt bara vaknade en kanske två gånger per natt. SÅ blir det helt tvärtom, känns inte som om man blir utsövd precis. Kan hoppas att det vänder igen nu när hon börjar bli bra i näsan igen...


Gonatt, på återseende, lite snarare (hoppas jag) än vad jag lyckats med det senaste, men det vart mycket på G och många tankar.... Så kan det vara ibland!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards