Fem i familjen

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Andersson - 5 april 2009 08:38

Gårdagen var underbart härlig, vi tillbringade mycket tid ute i det härliga vädret hos svärmor! Solen sken och det var nästan som sommar, vi gick lillarundan och försökte få Loke att sova, men inte då. Han pratade och pratade och hade inte tid att slappna av. Men dagen gick förvånandsvärt bra ändå! HAn höll igång och busade med både farmor, faster, Jonte och Sara och med mig förstås. Sen somnade han som en stock i bilen när vi åkte hem och var bara att bära in till sängen.


Tuva sov mest hela tiden, var vaken en liten stund när vi precis kommit, käkade sedan och somnade gott i vagnen när vi gick lillarundan. Jag tog upp henne efter tre-fyra timmar och gav henne mat, sedan gick vi ut igen och hon somnade åter gott i vagnen. Det är bara att konstatera att hon sover otroligt bra ute i friska luften! Lyfte över henne till babyskyddet när vi skulle åka hem och hon vaknade inte förrän vi kommit hem. Alldeles lagom!


Hela vägen hem väntade jag mig att telefonen skulle ringa, Embla var ju hos en kompis och skulle sova över för första gången, men det ringde inte och jag tog för givet att allt gick bra! När klockan hade blivit strax efter 21 och jag precis hade ammat Tuva och skulle sätta på pyamas ringde telefonen. Embla ville komma hem... Det var bara att ringa grannen och kolla om de kunde vara hos den sovande Loke medan jag körde och hämtade EMbla. Christian kom över direkt och jag packade in Tuva i bilen igen. hon var inte överlycklig över att behöva åka bil igen... Men det gick bra och vi fick hämtat EMbla.


sedan har natten fortskridit sisådär, loke har sovit väldigt oroligt, fart omkring i sin säng och sedan i våran. Hostat och snörvlat har han oxå gjort. Detta resulterade ju såklart i att jag sovit dåligt oxå. Tuva har sovit bra, var vaken en gång och käkade i ett par omgångar, tog ca en timme innan vi kom till ro igen. Snacka om att jag var pigg - Not - när LOke sen vaknade redan strax efter 6 idag. MEn nu känns det rätt ok, blir väl värre längre fram idag, kan ju hoppas på att få sova middag en stund. MEn Åke är ju inte hemma så chansen är väl minimal...


I eftermiddag ska Embla på barnkalas med sjörövartema, så utklädning har hög prioritet efter middagen. Roligt för henne! och presenterna ligger och väntar på att få bli bortgedda.


Nu ska jag se vad Loke vill ha hjälp med i köket.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards