Fem i familjen

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Andersson - 26 april 2009 20:27

Så var det gjort. Jag ensam med tre barn på djurparken (ja ensam var jag ju kanske inte direkt, det var många som tagit sig till djurparken idag!). Det har gått alldeles utmärkt! Vad barnen har lekt, vi gick motsatt håll inne i djurparken mot vad vi brukar. Mest för att jag var så himla hungrig och ville äta snabbt, så närmsta bord riktade vi in oss på ! Då hamnade vi bredvid en av de två lekplatserna (som är lika populära hos barnen som djuren, om inte mer ibland!). Jag åt massor, barnen åt vad de hann mellan lekstunderna, gick ju absolut inte att sitta still med så mycket lekplats precis bredvid... Funkade bra ändå! Embla åt bara pasta och Loke åt bara köttbullar, men de fick nog i sig vad de behövde av vår enkla matsäck som vi svept ihop på förmiddagen. Tuva sov och sov och sov. vi tittade på en tvättbjörn som klättrade i träd, älgar som vilade, sälar som simmade och kom upp till ytan med jämna mellanrum, får, björnungar, lejon, tigrar som gnagde på STORA ben, geparder, elefanter, en struts som sträckte halsen över kanten mot oss, girafferna och deras "lilla" unge - en månad äldre än Tuva, men något större, getter, kor, påfåglar, flamingos - i massor, det nya djuret-en antilop av något slag (jag och namn) väldigt fina var de iaf Bruna med några ljusa ränder på ryggen. Där var fler djur, men jag orkar inte räkna upp alla. barnen tittade på alla med stor entusiasm, så idag var inte lekplatserna prio ett för mina barn åtminstone. De hade nog gärna stannat längre och tittat mer. Det är skoj för då finns det ju en längtan att åka dit igen! Och de har inte börjat med all matningstider och uppvisningar av djur än så det finns mer att se fram emot!


Nu kallar en hungrig Tuva, trodde hon tänkte sova, men inte då.... har väl gjort det tillräckligt innan idag :-)


Så det får bli allt för idag.. På återseende!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards