Fem i familjen

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Andersson - 7 maj 2009 22:17

Det är den översta som är ändrad på, lite fylligare i färgerna. Det gick att göra massa roligt i programmet som medföljde kameran, men jag försökte göra bilden finare och inte oäkta! Ska bli kul att undersöka mer i framtiden, inte det lättaste att lära sig allt och fatta allt.


sov gott igen!

Av Andersson - 7 maj 2009 22:15

Vet inte om det syns på dessa bilderna,men jag har lekt lite med den ena!

Av Andersson - 7 maj 2009 21:57

Har suttit på golvet utanför sovrummet i 1 och 1/2 timme i väntan på att Embla skulle somna själv därinne, Hon var för all del inte ensam, loke sov redan bredvid henne och tuva sov i spjälsängen en liten bit bort. Vet inte när hon somnade men det var tyst iaf. hon frågade några gånger efter mig och uttryckte. -nu har jag försökt mamma och det går faktiskt inte! Jag svarade bara att hon kunde lägga sig igen och fortsätta försöka. nån gång somnar man väl alltid!


Vi flänger fram och tillbax på simskola varje dag, men det funkar bra och Embla tycker det är kul (för det mesta). vi tycker att hon redan slappnar av mer i vattnet utan armpuffar än hon gjort tidigare och de övar på olika saker på simskolan. sen om hon lär sig simma så bara på två och en halv vecka, det ger väl sig, men det är en bra början iaf! Får tillbringa mycket tid vid havet i sommar är ju lättare att flyta i saltvatten!


imorgon ska vi gå på cirkus! Åke, jag, EMbla och LOke. Tuva får stanna hemma med morfar och "Mormor" Ingmarie, hoppas att hon tar flaskan, vi hann aldrig prova idag, men ska göra i morgon på dan bara för att kolla. Blir hon tillräckligt hungrig så borde hon väl äta oavsett var maten kommer ifrån.. Tror att Embla kommer uppskatta denna stund tillsammans med oss utan Tuva, hon har nog kännt sig åsidosatt trots att vi gör allt vi kan med både henne och Loke när tuva sover och annars oxå. Vid amning är det ju svårt förstårs, men jag tycker att de är väldigt duktiga mina två "stora" gullpluttar!


Nu ska jag med sova och inte börja läsa min bok igen, för då ligger jag bara vaken halva natten och läser. MEn jag blir helt fångad av dessa böcker. Har läst grottbjörnens folk och Hästarnas dal och har idag lånat mammutjägarna. Måste ju bara se vad som händer med Ayla! älskar när jag hittar böcker som jag fastnar så i för då är de bra! Är de inte det så har jag svårt för att ta mig tid att läsa klart dem.


godnatt!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards