Fem i familjen

Alla inlägg under maj 2010

Av Andersson - 7 maj 2010 16:17

och det har gått en vecka. Känns ok, men lite ovant. Har hamnat i en bra studiegrupp, där en syster till en av mina kollegor i Kinna är med, och en tjej som är från tvååker som jag har gått i skolan med för lääääänge sedan, hon är några år yngre men vi gick tillsammans på HYLLan. Så går jag i samma "klass" som min kusin Anna. Roligt och oväntat, visste ju att hon pluggade men inte exakt var och vilken termin mm. Helgen ska jag ägna åt att läsa en bok och skriva reflektioner kring. Kul kul. Barnen är med åke i Björketorp hela helgen, min första "lediga" helg på flera år. Känns lite annorlunda men bra. Och bra oxå för att ingen stör när jag ska läsa :-)


Har nu bott i lägenheten i drygt en månad och det känns bra, även om det har vart lite småkonflikter med hyresvärden. Inte det lättaste att ställa om till lägenhet helt och hållet på alla punkter, sen så har vi nog inte riktigt samma syn på allt. men så länge jag bor här får jag finna mig i det bara... Lite svårare är det att förklara för barnen vissa saker som man får eller inte får göra. Som vi kanske alltid gjort innan när vi hade egen trädgård eller inte gjorde oxå för den delen.

Skönt är det att vara i tvååker iaf! Så det får väga upp det mindre bra.


Så härligt att kunna promenera till en lekplats och det finns dessutom MÅNGA att välja på! Kan hoppas på att det blir lite fler barn där framåt sommaren bara.


Embla trivs bra i skolan och har hittat många vänner. Var bjuden på barnkalas ikväll men så blev tjejen sjuk så det är flyttat, typiskt när hon sett fram så emot det.


Tuva har ett hiskeligt temprament, kan inte minnas att nån av de båda andra varit såå envisa när de var drygt året. Hon "skriker" eller låtsasskriker när hon inte får som hon vill. Slänger sig ner på golvet och är arg, har hon något i händerna kastar hon det gärna ifrån sig i rena ursinnet. När vi sitter och äteroch hon är klar (enligt henne iaf) så ska gärna stå upp och helst krypa upp på bordet, vet inte hur många gånger vi kan sätta henne ner under en måltid och hon blir bara arg, tillslut får hon gå ner på golvet istället och det blir ju inte bättre precis, ännu argare :-( Men vad ska man göra, hon kan ju inte få som hon vill bara för att hon låter.


Loke vill gärna åka och fiska, så om någon känner sig manad att ta med honom på en tur är det bara att boka in sig på en dag!


I lördags varjag på Cykelfest, mycket trevlig tillställning även om dagen efter var mindre pigg... + att jag glömde min kamera hos värdparet för efterrätt och har inte hämtat den ännu, kanske skulle ta och göra det idag, hmm får se.


ska se om jag kan ta tag i mitt bloggande lite bättre nu och även lägga in lite bilder, som det har vart uselt med.. Har inte fotat särskilt mycket heller det senaste.


på återseende

Av Andersson - 7 maj 2010 16:17

och det har gått en vecka. Känns ok, men lite ovant. Har hamnat i en bra studiegrupp, där en syster till en av mina kollegor i Kinna är med, och en tjej som är från tvååker som jag har gått i skolan med för lääääänge sedan, hon är några år yngre men vi gick tillsammans på HYLLan. Så går jag i samma "klass" som min kusin Anna. Roligt och oväntat, visste ju att hon pluggade men inte exakt var och vilken termin mm. Helgen ska jag ägna åt att läsa en bok och skriva reflektioner kring. Kul kul. Barnen är med åke i Björketorp hela helgen, min första "lediga" helg på flera år. Känns lite annorlunda men bra. Och bra oxå för att ingen stör när jag ska läsa :-)


Har nu bott i lägenheten i drygt en månad och det känns bra, även om det har vart lite småkonflikter med hyresvärden. Inte det lättaste att ställa om till lägenhet helt och hållet på alla punkter, sen så har vi nog inte riktigt samma syn på allt. men så länge jag bor här får jag finna mig i det bara... Lite svårare är det att förklara för barnen vissa saker som man får eller inte får göra. Som vi kanske alltid gjort innan när vi hade egen trädgård eller inte gjorde oxå för den delen.

Skönt är det att vara i tvååker iaf! Så det får väga upp det mindre bra.


Så härligt att kunna promenera till en lekplats och det finns dessutom MÅNGA att välja på! Kan hoppas på att det blir lite fler barn där framåt sommaren bara.


Embla trivs bra i skolan och har hittat många vänner. Var bjuden på barnkalas ikväll men så blev tjejen sjuk så det är flyttat, typiskt när hon sett fram så emot det.


Tuva har ett hiskeligt temprament, kan inte minnas att nån av de båda andra varit såå envisa när de var drygt året. Hon "skriker" eller låtsasskriker när hon inte får som hon vill. Slänger sig ner på golvet och är arg, har hon något i händerna kastar hon det gärna ifrån sig i rena ursinnet. När vi sitter och äteroch hon är klar (enligt henne iaf) så ska gärna stå upp och helst krypa upp på bordet, vet inte hur många gånger vi kan sätta henne ner under en måltid och hon blir bara arg, tillslut får hon gå ner på golvet istället och det blir ju inte bättre precis, ännu argare :-( Men vad ska man göra, hon kan ju inte få som hon vill bara för att hon låter.


Loke vill gärna åka och fiska, så om någon känner sig manad att ta med honom på en tur är det bara att boka in sig på en dag!


I lördags varjag på Cykelfest, mycket trevlig tillställning även om dagen efter var mindre pigg... + att jag glömde min kamera hos värdparet för efterrätt och har inte hämtat den ännu, kanske skulle ta och göra det idag, hmm får se.


ska se om jag kan ta tag i mitt bloggande lite bättre nu och även lägga in lite bilder, som det har vart uselt med.. Har inte fotat särskilt mycket heller det senaste.


på återseende

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards