Fem i familjen

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Andersson - 3 juni 2010 09:20

Igår kväll tog vi en liten tripp till Björkängs havsbad! Solen sken härligt men blåsten var liiite kall och det blåste friskt!


Men va härligt det var, har länge sett fram emot den här sommaren, och då särskilt på att se hur Tuva kommer reagera och hantera strand, hav, sjö mm. Hon älskar att vara ute och och hon älskar att bada/ducsha hemma. Så igår bev ett litet smakprov för oss båda! Embla och Loke tog snabbt av sig sina skor och då ville ju Tuva oxå ta av sina sandaler. Hon gick där och kände på sanden med föttre och händer och jag kan säga att hon NJÖT!!!


Och hon såg allt vattnet och ville bara dit! Embla rusade först för att plaska lite med fötterna och tuva var inte sen att haka på. Plaskade glatt men lite kallt var det så vi tog oss upp till en håla (eller "kula" som Embla hade för sig att jag kallat det förut, - mamma kan vi inte leta upp en kula? sa hon!) i sanddynerna för att njuta av sanden.


Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, vilka bilder det kunde blivit annars! Vinden som blåser i håret oh sanden, små fotspår i bakgrunden och glada ansikten/kroppar i förgrunden! Jaja minnet får leva inom oss!


Vi letade snäckor och en del fick följa med hem!


Längtar nu ännu mer efter en varm och skön sommar där mycket tid kan tillbringas på stranden!


Nu ska jag göra mig iordning för att gå på anställningsintervju!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards