Fem i familjen

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Andersson - 10 juni 2010 21:10

Vi har lite sporadiskt "tränat" Loke på att cykla utan stödhjul, tagit av dem nån gång, cyklat hos faster och farfar (farfar har köpt en lagom stor som står där) och cyklat lite på Emblas stora. Och det har gått bra några meter sen har han ramlat eller slängt sig åt sidan. Jag har tänkt att när vi väl tar av stödhjulen på riktigt på hans egna så kommer det gå galant, för den rullar så lätt och är lättcyklad. Så idag gick vi till lekplatsen vid karlaplan, där det är stora gräsytor och ganska lugn gata bredvid, för att ta av stödhjulen och testa.


Han cyklade på direkten! Jag hjälpte till med starterna sen körde han för fulla muggar. Svängarna e väl lite sisådär men han cyklar ju!! Sen testade han på gatan och det går finemang! Så kul och han är ju envis så han testade så klart att start själv oxå, och detdröjer nog inte länge innan han fixar oxå detta. ett par nättare skor än gummistövlar kan nog underlätta, likaså att ta av regnkläderna, men regnar det så gör det. Nu behöver vi träna på att bromsa lugnt och sätta ner foten, han har lagt sig till med tvärbromsar, och det är lite svajigare utan stödhjul kan jag ju säg :-)


Ett stöd måste oxå införskaffas, väldigt viktigt! Det skulle helst ha gjorts NU!!!


Imorrn åker vi till Björketorp på skolavslutning, efter Emblas önskemål, och det kan jag ju knappast neka henne. Hon har ju gått nästan ett helt år där. Kul för henne att träffa sina kompisar där igen!


godnatt på er alla 

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards