Fem i familjen

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Andersson - 13 juni 2010 19:59

är ju ett par veckor sedan, men nu kommer bilderna!


Börjar med Embla och goaste moster Emelie   


Sen fanns det två blomstermarodörer som härjade hos morfar...

De blev väldigt söta!

       Kusin vitamin!


Även Embla hittade en blomma, på mosters tröja, den satt fint i håret oxå!

         


Följande bilder får mig att tänka på studenten imorrn. Alla dessa ungdomar som alldeles lyckliga kommer springande ut ur sparbankshallen :-)

     


Embla ser inte lika glad ut över att få springa fritt på gatan, men hopplaskuttar fram en bit efter Tuva!

  


Idag har Embla och jag varit Valinge och tittat ut en kanin till henne. Den var så söt! Hoppas kunna hämta hem den i slutet av veckan. Dvärgvädur, chokladbrun Havanna (eller nåt i den stilen).


Sedan var det en snabb sväng hem, äta lite lunch och packa picnickorg. Klassträff med Emblas klass i Björkäng, det blåste friskt och vi höll oss på lekplatsen och vid minigolfbanan. Det var inte jättestor uppslutning, men barnen lekte och hade skoj och flera vuxna var med några av barnen och spelade fotboll. Allvar eller lek?? ja det blev nog lite blandat, men alla verkade väldigt nöjda!


Sen ikväll bjöd svärfar med oss och min svägerska m. familjtill Motell Björkäng på söndagsmiddag. Jag tog teryakimarinerad Laxfilé m. potatis, det var väldigt gott! Barnen åt köttbullar m potatis och sås, och de andra tog hamburgertallrik. Väldigt mätta och belåtna har vi nu nattat barnen och kan kanske få se en hel VM-match ostört... Den som väntar får se...

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards