Fem i familjen

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Andersson - 5 december 2009 21:08

nätterna går fort, och dagarna oxå för den delen.


I ett par dagar har Tuva envisats med att inte sova förmiddag utan bara sova eftermiddag och då istället sova 3-4 timmar. Helt ok för mig, bara det att förmiddagarna varit lite gnälliga och klängiga = inte lätt att få nåt gjort, men det kan man ju ta igen på alla de timmar hon sover sen! Envist på fler plan är det oxå. Med maten exempelvis. Hon vill inte bli matad, när skeden kommer stänger hon munnen och vänder bort huvudet. Egen tallrik och sked ska det vara, sen kämpar hon på. Mycket kladd på händer, i hela ansiktet, på bordet, på stolen och lite mat i munnen. hon försöker verkligen få in skeden i munnen och det går framåt, men hon måste ju ha i sig lite mer mat och det är svårt att få in en sked emellan hennes försök med sin sked och ätning med händerna. Men men, det är väl kort period antar jag. Hon får ju i sig näring när jag ammar, och välling äter hon gärna!


JAg har tagit lite bilder som jag skrev sist´, men de är kvar i kameran än så länge.. imorrn kanske??


Idag har Åke sågat lister och satt in i vårt sovrum, det blev såååå bra. Jätteduktigt av honom, han kan om han vill!!! så har han tagit hand om en massa tvätt oxå, och det brukarhan faktiskt göra nästan alltid, jag startar nån maskin då och då, men han är den aktiva tvättaren här!


Själv har jag startat saneringen av nedervåningen, lite möbler har försvunnit och en massa småbröte, tur att grannarna har en finfin samlarhög här ute som man kan slänga saker på som går bra att eldas!


Nu ska jag kolla på film, 28 dagar.

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards