Fem i familjen

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Andersson - 15 december 2009 21:04

Vår vinterdag i suddiga bilder, snöblasket vräkte ner och jag var rädd att kameran skulle bli för blöt. Då blir bilderna halvtaskiga...


Loke åkte pulka i vår pyttelilla sluttning ner i grannens trädgård, och han testade på de gamla längdskidorna. vi hann med att göra en stor och en liten snögubbe. tuva satt i pulkan och tittade på, jag drog henne lite och hon kröp ur pulkan lite. Det varnog lite jobbigt med snön som blåste i ansiktet på henne, särskilt som hon var lite trött oxå!


      


 

         



Så måste jag oxå visa vad vi gjorde igår!!


Embla ville baka och letade fram i receptboken. -mamma såna här gillarjag det kan vi väl göra??

    

Vad blir det tror ni??


till på köpet konstaterade Embla igår att det var hennes Bolibompanamnsdag igår, Embla finns inte med i almanackan, men man kan skicka in till bolibompa, vilket vi gjorde förra hösten, men har inte haft stenkoll på om det kommit med, men igår visade det sig att den 14 december förra året hade de dragit ett brev från en EMbla (om det var vårat får vi aldrig veta), men nu är den 14 dec EMBLAs namnsdag.


Så när bakverken var klara firade vi namnsdag och en väldigt tidig SEMLA entré...


    


Det var VÄLDIGT gott. Bra initiativ Embla!!


På återseende!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards