Fem i familjen

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Andersson - 6 december 2009 21:52

  ibland vill man bara ropa och skrika och svära och skälla, men hur bra är det då?? Försöker andas och räkna ett antal siffror istället...


idag har detta skett TVÅ gånger av samma anledning, och det värsta är det var ju verkligen inte meningen, varken av EMbla eller Loke. Ja de har lyckats med samma sak idag, inte samtidigt och helt oberoende av varandra...


Embla ville hjälpa till i städstökandet och erbjöd sig att tvätta golv. Jättebra tyckte jag och visade henne hur hon skulle vrida ur moppen (tänkte dock inte på att spannen kan vara lite ostadig). Så medan jag fejade ine på toa skulle hon moppa köksgolvet. -mamma spannen välte det kom lite vatten på golvet... hör jaghenne säga. GAAAAAAAH, bara till att moppa upp det värsta och torka med trase det sista, så visar jag henne att behöver hålla emot med benen mot spannen så att den inte välter mer. (DEt var inte så mycket vatten, hon hade parerat den bra! Men ändå, ett halvt glas mjölk kan bli mycket!) Sen moppar hon alldeles utmärkt och LOke skuttar fram och tillbax och vill moppa han oxå, så när Embla är färdig visar jag honom hur man vrider ur moppen och att han behöver håll emot lite med benet. Det döjer typ 2 sekunder så är spannen vält och nästan ALLT (nu ganska smutsigt) vatten har runnit ut. GAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!


Andas andas andas.... Lyfter Loke därifrån och sätter igång att torka upp med en trase och vrida ur. inge kul.... Så kan det gå när man vill låta barnen vara med och arbeta och inte bara säga NEJ... Man själv får dubbelt arbete istället...


Jaja Golvet blev ju rent iaf! Skulle jag själv gjort både toa och köksgolv så hade det säkert tagit lika lång tid...


Sen skulle jag nästan vilja säga GAAAAAAAAAAAAH till en sak till, hartagit några jättefina foton på Tuva när hon äter och när hon sitter på pottan och när hon dansarmed EMbla. har även lagt in dem på datorn, men eftersom jag tagit dem i nåt som heter RAW filer så går det inte att läsa in dem där alla mina andra bilder ligger och jag kan inte hitta hur jag ska få in dem här från det andra programet där jag oxå har bilder (rörigt det lät det här)... MEn kontentan är iaf att jag just nu inte kan visa några bilder. TYPISKT, när jag ju tagit dem för att kunna dela av mig till er


Får väl helt enkelt ta nya bilder....


Nu ska jag krypa till kojs, imorrn är det skola för Embla igen och på Tisdag hoppas jag kunna följa med henne och hälsa på!


god natt

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards