Fem i familjen

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Andersson - 14 december 2009 10:43

i ett nafs, som så många dagar nu förtiden...


åke har gjort sin sista helg i gruppchefsutbildningen, vilket innebar att han åkte i fredags eftermiddag och kom hem i går kväll. Så barna och jag har haft mys ensamma denna helgen. I fredags var vi med min mamma på Liseberg, det var både mysigt och skoj. För barnen var det perfekt, de flesta barnkarusellerna var öppna och ingen kö att tala om (så för barn i de åldrarna som jag har kan man lika gärna åka till Liseberg på vintern som på sommaren, billigare åkpass och mindre köer!!!!) Loke var så glad! för han hade ju vuxit och kunde åka en massa karuseller!!!


Lördagen spenderas hemma, förutom en lite sväng till affären framåt eftermiddan/kvällen, vi hade ju inget LÖRDAgSGODIS!!!! och ingen mjölk heller för den delen, den tar slut allt för fort hemma hos oss...

Embla hade en kompis hemma och Loke, Tuva och jag lekte på Lokes rum och efter maten när Tuva sov så bakade Loke och jag kolakakor, det är Lokes favoritkakor, han kan äta hur många som helst om han får.


Igår firade vi Lucia genom att först byta till vinterdäck (med hjälp av grannen, går lite lättare när man inte behöver skruva för hand!) sen bar det av till ishallen och skridskoskola för Loke, han är jätteduktig!!! Åkte långa sträckor utan att hålla i hjälpmedlet "trärullatorn" ellervad det heter. och han slängde sig och tränade på att ramla utan att slå sig och kana på isen. åkte sicksack och gick över hinder och åkte under hinder. Efter en timme orkade hans små ben inte mer så då åkte vi vidare. Mot Morfar och IngMarie, där det servades lite mat och så bytte barnen om till Lussekläder och vi begav oss ihop med syrran och hennes barn till mormors jobb och "lussade" för henne. Blir ju inte superduper precis när man inte tränat och barnen(embla) sjunger andra sånger nu i Luciatågen än vad vi gjorde när vi var små... MEn jag tror mormorn blev glad iaf! Sen gick vi en sväng till barnens farfar som blev minst lika glad!!


Nästa inlägg ska nog innehålla lite bilder hoppas jag!


på återseende

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards