Fem i familjen

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Andersson - 3 januari 2010 22:00

Embla fick några jeans i julklapp och smal som hon är så satt de inte riktigt bra i midjan kan man säg. Det kunde fått plats två Emblor däri...


Så idag har hon och jag gjort Gekås osäkert och letat redat på nya byxor som satt lite bättre, men ändå är vida i midjan... SEX par jeans provade hon och de ena paret var värre än de andra... Två stycken blev kvar i vagnen varav det ena satt riktigt snyggt, en livrem oxå så blir det bra, det andra paret avr helt ok, mycket bättre än alla de andra! och jag får ju hoppas att hon växer lite mer snaaart... hon valde ett linne och en tunika oxå, så köpte hon en ny skolväska för egna pengar!


Jag handlade lite trosor och sockar till mig själv och skidhandskar till barnen, nytt underställ till Loke och strumpbyxor till Tuva - för då kan hon inte dra av sockarna!!! Två dunkar spolarvätska fick följa med hem oxå, det går åt i detta väglag. Jaa vad kan det mer ha slunkit med, åkte inte dit för att shoppa utan för att Embla skulle få köpa byxor, men lite nödvändigt måste man ju alltid handla!


Här kommer en bild på vår excellenta nyårskock! Som tillsammans med sin sambo gav oss en härlig nyårsafton i göteborg!


    

Han steker Lammrack med stor koncentration, och det blev väldigt gott!


Vi blev serverade champange när vi kom och lite snittar. Det var en god, riktig champange, som jag faktiskt gillade. (Är inte så förtjust i varken champange eller vin, men kocken hade särskilt provat ut vinerna till maten och jag drack dem allihop! Bra jobb christoffer, det var goda viner!)


Sedan väntade en trerätters middag (och jag missade att fota alla tre, så kan det vara med tre barn och lite berusning av goda drycker!) först in var Toast skagen, bröd med sallad, god röra, avokado och räkor, Fint upplagt och serverat vid bordet! Till detta ett vitt vin.


Därefter var det Varmrätten, lammracks och rostade rotfrukter med tomatsalsa och ost (helt tappat bort namnet, sån där vit ost som ofta är i fyrkanter i grekisk sallad)röra. även detta fint upplagt på tallrikar och serverat vid bordet. Som att gå på riktig restaurang!!! till detta var det rödvin! Maten var fantastiskt god!


Barnen (fyra stycken och Tuva) hade fått ett eget fint litet bord och de fick kyckligspett istället för lamm, men Embla tyckte det var starkt så hon fick lamm och åt nöjd och glad. 

  


En till som gillade lammracket var Tuva! hon sög och gnagde!!

 

SMAKENS!


till dessert var det kaffe/the, dessertvin och philadephiaostglass med passionsfrukt på. MMMMMM gott.


Barnen lekte glatt hela kvällen/natten diverse olika lekar och vid midnatt paltade vi på oss alla ytterkläder och gick ner till hamnen (typ 100 meter) för att kolla på alla fyrverkerier och det var MÅÅÅNGA på alla håll och kanter, det var färg här och färg där, det smällde och fräste och var vackert! Loke kallade det åskväder för att det smällde och dånade men när vi sa att det var raketer så blev det raketväder istället!


Alla tre barnen var vakna över tolvslaget och kollade på fyrverkierna. tuva hade sovit ett par timmar innan men vaknade när alla skulle ut (hon stod i trapphuset och sov i vagnen). sedan somnade de gott i bilen vid 2 när vi for hem! på nyårsdagen slog EMbla alla rekord, hon sov till 11.30, kunde nog sovit ännu längre men då tyckte vi att det var dags att väcka henne!


kl 17 när vi anlände till Gbg var det oxå fyrverkerier, de såg vi från bilen och jag fotade ett par stycken genom rutan, det blev sådär...

 


Jaha, en vecka kvar innan jag börjar jobba igen, känns avlägset på nåt vis och jag har funderat på varför jag inte bara fortsätter vara hemma och ledig och slappa... Men jag vet att bara jag kommer dit så stormtrivs jag och tycker det är skitskoj! och det är ju bara 50 % alldeles lagom, jag kan både jobba och ha kul och vara hemma och slappa!!! Perfekt!


imorrn ska jag till Tvååker och lämna av Embla hos faster, hon har bokat in en övernattning! Helgen är uppbokad men resten av veckan får väl gå till at tpacka inför fjällen och städa och feja inför kommande visning av huset! hhahahaha det köpte jag ju på gekås oxå, starka miljöfarliga rengöringsmedel! harredan provat, väldigt effektivt! rent ska det bli!


    

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards