Fem i familjen

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Andersson - 9 januari 2010 09:47

satte mig i soffan med dator och kamera och sladd för att ladda över bilder på Tuva och sedan skriva lite, men började med att kolla mailen och där var bara mail till Åke. vilket resulterade i han fick över datorn till sitt knä och sedan behöll den och jag kollade på en film som jag sett nån gång för många år sedan. Stricktly ballroom- de förbjudna stegen (tror det var så). en film om dans och val av danspartner och regler och fusk... Inte den bästa fim jag sett menn eftersom jag sett en innan för många många år sedan, typ 14-15, och inte kom ihåg exakt allt så tittade jag igen!


Så det blev ingen blogg, och bilderna på tuva ligger kvar i kameran. vi åt semlor igår igen och hon fick en med grädde och det var GOTT! sedan fick husera fritt med gräddbunken och det var en härlig syn! Därefter var det bara bad som gällde och det var skönt och mysigt tyckte hon! Bilderna kommer vid nästa inlägg istället.


Inatt har det vart kallt! 30 minus på ett ungefär och i de lägena är jag väldigt glad att det är varmare på övervåningen än på nedervåningen, så jag inte behöver frysa när jag ska sova iaf...


I förrgår tog jag några bilder på tuva och Loke när vi var ute i snön och busade! Embla hade en kompis och leka med därför blev det inga på henne, de höll till på annat håll.

Doppar ner ansiktet i snön-KALLT men lite spännande oxå. Tur att det var det sista in vi gick in efter ett par timmars utevistelse! Tidigare hade hon tappat vanten oxå och det var väldigt facsinerande att känna på den kalla snön, men det håller ju ingen längre tund utan vantar när det är vinter, så jag fick tråcklat på den igen!

   

Mycket snö för ett litet barn, Inte konstigt att ansiktet doppar ner i snön när man ska vända sig och krypa istället för att sitta still! brorsan tyckte det var jobbigt att pulsa runt i snön, det räcker honom upp till knäna på sina ställen!

En snöig hammock och två söta barn! 

   

Här är det lättare att krypa för vi haråkt pulka och tryckt till snön här!

  

Det är kul att åka pulka och tefat, tycker både Loke och Tuva, som provar på diverse olika sätt att ta sig ner.

  


Dock har vi ingen bra stor backe här hemma på direkt gångavstånd, men de är nöjda med det lilla sålänge!


Igår snickrade vi (mest Åke) lite i köket, snart ser kyl/frys platsen bra ut igen! Bara några spånskivor som saknas! Det blir bra inför visningen!


För er som är nyfikna på vårt hus och som inte vart här och hälsat på nån gång så ligger det ute till försäljning nu och ni kan ta er en kik!

www.fastighetsbyran.se och välj mark. blått hus i Björketorp!


Nu ska jag tappa upp ett varmt bad till Embla och hennes kompis och sen ska jag baka bröd till Plastpappa Thomas som ska ha kalas ikväll!


Imorrn ska barnen på Disney on Ice, spännande att höra sen vad de tyckte om det, är lite fundersam bara på hur mycket kläder de behöver ha på sig i skandinavium, kanske är bäst med overall7termobyxor. nån som vet??

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards