Fem i familjen

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Andersson - 6 januari 2010 21:11

kan man få ersättning för i den barnförsäkring som vi har tecknat till våra barn redan då de låg i magen. Jag har ingen stenkoll på allt som finns eller inte finns med i dem, men vi fick iaf en förnyelse på Lokes för nån vecka sedan och jag konstaterade att vi kan anmäla Lokes skada på ögonlocket och kanske få ersättning för det tids nog. Så jag ringde igår och anmälde att han hade skadat sig den 29 oktober 2009 och fick tala om händelseförloppet. Det visade sig att vi får milersättning för bilresan till och från sjukhuset! Inte mycket men ändå, hade läkarbesöket kostat nåt hade vi fått ersättning för det oxå, så ibland lönar det sig att kanske ha lite bättre koll vad som ingår och inte :-)


vad gäller ärret, så bedöms det som tidigast ett år efter händelsen, så i november kan vi ta kontakt igen, om vi tycker att det är ett vanprydande ärr, så bedömer de då. Och ärret lär ju sitta där för alltid, men inte synas lika mycket, så vi får vänta och se helt enkelt!


Själv har jag en ruva på näsan efter Tuvas framfart med vassa naglar, coh jag lyckades riva av den lilla lilla ruvan idag och det BLÖDDE. så nu dröjer det ytterligare ett tag innan det läker...


Var ute på förmiddagen och skottade lite grann, det syntes inte det minsta att jag var ute vid 22 igår och sopade en gång... Loke var med ute och levde rövare, mer under/i snön än över. KAn säga att han hade mycket snö i ansiktet, hela tiden = kallt. Vinden var inte alls behaglig, den bet i kinderna. Tuva pälsade jag oxå på och tryckte ner i vagnen (ja ni läste rätt tryckte, hon spjärnar emot och blir som en pilbåge, det är ju inte kul att sitta där..) Skrek som en stucken gris så hon fick nappen och var tyst, men inte supernöjd precis. gnydde emellanåt och ålade sig så hon halkade ner flera gånger. Men men hon överlever en stund av tristess oxå, hon hade säkert inte vart nöjdare om hon hade fått kravla omkring i snön. Utan det som gäller just nu är nästan uteslutande att bli buren, då är hon glad! nästan så jag längtar tills hon tar sina första steg, fast jag tycker hon ska vänta till ett år. Men det kan bli en lååååång vecka i fjällen om hon inte finner sig att sitta och titta på alla som far omkring i backarna... Men lite pulkaåkning måste det ju bli oxå!


Har idag gjort en jätteladdning med korvstroganoff av nåt slag, vill vi så räcker det till två middagar i fjällen, för det blev massor över fast vi åt av det idag!


på återseende


Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards