Fem i familjen

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Andersson - 5 januari 2010 20:49

Åh härliga snö, den bara faller ner och allt blir så underbart vackert!


Idag har jag gjort säsongens första åk på längdskidor, 1,5 km, det var SKITjobbigt! Åke har vart flitig och åkt mycket, idag åkte Loke, Tuva och jag med honom till spåret för att Loke skulle få testa på "riktigt". Embla har ju vart hos Faster och njutit. Loke åkte ca 50 meter sen var han nöjd, för där fanns ju en lekplats som hägrade! Medan han lekte så passade jag på att åka ett varav oxå (tuva somnade och sov i bilen). Får se om det blir nåt mer, kanske kan åka hela familjen i sälen med picnic!


Embla har haft det bra hos faster, badat, fått massage och lekt med Kusin Sara och Fridolf och även fridolfs kusin på hans pappas sida (Agnes som är ett år yngre än Embla) och haft jätteskoj.


och har nån vägarna förbi Tvååker eller ni som bor i Tvååker, om ni ser nån skylt om PLÄTT-TÄVLING, tveka inte att anmäla er!  den 10/10-2010 går tävlingen av stapeln hos faster! Embla är enväldig domare!! Så boka genast in den 10/10!!!


Tuva har blivit jätteduktig på att gå ner med "fötterna först" när hon ska ner från sängar, trappor etc. Vi ha tränat stenhårt, särskilt från sängen. Varje gång hon närmarsig kanten har vi liksom hållt kvar armar och händer och puttat ben och fötter mot kanten och sagt "fötterna först", och hon har kommit ner på golvet med just fötterna först. i trappa är det lite svårare, men vi har övat lite, men det lockar mer att klättra upp! Men igår var vi en sväng hos morfar och Ingmarie, och de har en trappa med endast två steg inne och en med tre steg ute. I båda dessa visade Tuva sin färdighet! Kröp fram till kanten och sedan vänder hon sig om genom att krypa runt på stället, precis som vi lärt henne och sedan backar hon ner! Så duktig! Ikväll skulle hon ner från Emblas säng och istället för att krypa till kanten, backade hon hela vägen! BRA!!  *stolt*


Nu ska jag ut i snön och sopa/skotta lite så att jag kan komma fram till hönerna och släcka godnatt för dem!



Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards