Fem i familjen

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Andersson - 5 juli 2009 22:50

av mördarsniglar. Har vart så glad att vi sluppit dem tidigare, men nu har de kommit... för att stanna gissar jag. Äckliga är de, och vi har även en annan sort, som är större. Randiga/prickiga lika äckliga dem, kan undra om det är nån blandras tro. En liten regnskur här i kväll och de finns lite varstans i trädgården.


Nåt som är desto trevligare är att vi fått kycklingar! Hur många vet vi inte riktigt än, vill inte störa hönan för mycket, men hon låg på 18! ägg. Så många tror jag dock inte att det blir, såg 2 tidigare idag men fler har nog hackat sig fram under dagen. KUL! Embla och Loke är eld och lågor, de vill titta och hålla, men de får vänta liiite. Spännande.


Embla var fantastiskt duktig idag! Eller ikväll rättare sagt. Hon somnade själv i sin säng och vi var nere! Loke var urtrött så han somnade innan sagan ens var färdigläst. Åke läste för honom, jag gav Embla lite fotmassage medan hon själv tittade/läste i en bok - 1000 ord och bilder. tuva var inte på sitt bästa humör, så jag sa godnatt till Embla och bad att hon skulle släcka lampan när hon kände sig färdig med boken. vilket hon oxå berättade för pappa när han var inne och sa godnatt. Vi var nere båda två med en halvgnällig Tuva när vi hör Embla smyga ner för trappan. Jag gick till henne och sa att idag blir det inget mys i soffan (hon fick det i fredags, då hon somnat en stund i bilen på em, inte lätt att sova då). MEd ARGA steg klampade hon hårt uppför stegen i trappan och jag gick efter och sa att jag kan inte sitta i hallen idag för Tuva vill inte det, men jag kan gå lite här uppe med henne. Det varade dock inte mer än en minut,Tuva skrek och skällde och då kan ju EMbla absolut inte somna, stackarn. Så jag sa godnatt och gick ner igen. Sen hörde vi inget mer... Så jag vet inte hur länge hon låg vaken, men somnade gjorde hon iaf!  DUKTIG!! STolt mamma. Hoppas att hon sover riktigt gott och känner sig stolt själv oxå!! Ska berömma henne imorrn.


Nu ska jag oxå gå o sova. Så att man är pigg imorrn när Loke vill stiga upp.

Måste bara berätta oxå att Tuva inte är stilla långa stunder. Lägger man henne på golvet nu så rullar hon snabbt över på magen, båda hållen funkar, och hon tittar sig omkring och försker ta leksaker som ligger framför. nästa gång man tittar har hon rullat vidare och ligger på rygg igen. Filtarna räcker liksom inte till, hon hamnar på golvet och hon sprattlarmed sina små ben och drar upp dem lite grann under sig. åla snart??? vi får se. Även i vagnen vänder hon runt, trots att utrymmet är begränsat och hon pratar och pratar. Och vill ha mat, riktig mat. Det är nästan så att hon blir arg när vi äter och hon inte får något, men vi får stå ut med det i två veckor till,för då blir hon 4 månaderoch kan få lite palsternackapuré!! Längtar!


Har mycket bilder som jag vill visa men det får bli i veckan för nu vill jag mest sova. Godnatt....



Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards