Fem i familjen

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Andersson - 13 juli 2009 08:09

det sista, men istället har vi, eller jag, fått massor gjort. Åke har jobbat sin sista vecka innan semestern och det var eftermiddags/kvällspass då ses vi inte så mycket :-(


Jag har bakat bullar (måndag), delvis ihop med barnen, de hjälpte till så mycket de ville och det resulterade i en plåt med deras bullar + att Embla gjorde en egen fläta! Se bilder på flätor och mina bullar! Sen drog vi ner till farfar för att bjuda honom på bullar, Loke ville så gärna dit men han hade inte kommit hem så bullfikat blev med faster o co.


På tisdagen var Emma här med Hugo, Oliver och Theo, barnen lekte och lekte och mammorna pratade. Vi tog fram tågbanan och sån aktivitet som den gav har jag inte sett här hemma innan. Embla och HUgo körde lååånga tåg. Senare, när gästerna gått hem, lekte Embla själv med tågen, KUL!


Onsdagen hade Embla en kompis här, Matilda, och då fick Loke inte vara med så jag och han aktiverade oss med att baka kolakakor medan Tuva sov. Loke är duktig på att baka och han tycker det är kul oxå! Det gillar jag!


Torsdagen kom faster, Fridolf och farfar hit och grattade pappan som fyllde år i lördags. Embla bakade plättar och bjöd på "plätt"tårta! Mycket gott och uppskattat.


Så i lördags sjöng vi för pappan och gav honom frukost på sängen. Sen var det mys innan vi åkte till marknaden här i byn i en snabb sväng, innan vi drog vidare till auktion i Ljushult. Massor av folk var där och vi skulle inget ha utan ville bara titta och visa Embla hur det kan vara på auktion, så vi stannade inte så länge.


Utöver dessa  saker så har jag sorterat bland ALLA barnkläder som jag sparat och rensat ut en hel del, lagt allt annat i storlekspåsar så att det ska vara lätt att hitta sedan. Detta tog ganska lång tid, för jag har sparat ALLT och fått en hel del urvuxna kläder av arbetskamrater mfl. Så har jag grejat lite på vårt renoveringsprojekt, fixat en gipsskiva och skruvat upp...


Loke vill åka till badhuset varenda dag. synd att vårt badhus stänger över sommaren. hade vi kunnat åka dit hade det inte blivit så stoort projekt att åka. Men jag hoppas vi ska komma iväg nu när Åke har semester! Och idag kommer Camilla hit från skåneland och stannar några dagar! kul, längtar!


kommer lite diverse bilder att studera!

Presentation

Välkommen till min blogg Femifamiljen, jag bloggar om livet i allmänhet och vardagen i synnerhet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästinlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards